Albert Heijn wil startups de pas afsnijden met wekelijkse box

Albert Heijn wil startups de pas afsnijden met wekelijkse box

14-08-2015 09:48 Laatste update: 27-04-2018 22:03

Redactie Bright

Albert Heijn komt met een antwoord op startups HelloFresh en Picnic: een gratis bezorgde wekelijkse boodschappenbox.

Albert Heijn komt met een wekelijkse boodschappenbox met ingrediënten voor drie maaltijden. De box is online te bestellen en wordt gratis bezorgd. Het bedrijf gaat zo de strijd aan met andere online aanbieders.

Albert Heijn lijkt daarmee de pijlen te richten op concurrenten als onlinesupermarkt Picnic. Deze nieuwe speler kondigde vorige week aan in de loop van september van start te gaan in Amersfoort, met gratis bezorging van boodschappen.

Aanbieders van maaltijdboxen, zoals Hello Fresh, Beebox en Streekbox, doen al een paar jaar goede zaken. Hello Fresh zag haar omzet zelfs stijgen met 400 procent.

Albert Heijn wil de box alleen online aanbieden en voorlopig niet in zijn winkels. Bij zelf online bestellen van boodschappen blijft de supermarktketen wel gewoon bezorgkosten rekenen. AH beweert dat de box alleen wordt gevuld met 'verse ingrediënten'.

'Dreun voor Picnic'

Supermarktdeskundige Paul Moers noemt het nieuwe concept "geniaal bedacht''. Hij noemt het de "definitieve dreun'' voor nieuwkomer Picnic. "Albert Heijn is al lang online bezig, weet er alles van en heeft een enorme marketing en inkoopkracht. Binnen een week na de aankondiging van Picnic toont AH nu z'n marketingpower.''

Volgens Moers leeft Picnic toch een beetje in een droomwereld. "Zo van: wij gaan de markt even veranderen. In een groeimarkt gaan lopen discounten vond ik al twijfelachtig.''

RTL Nieuws / Bright

Lees ook:

Online supermarkt Picnic bezorgt gratis met elektrische busjes