Apple-fans reageren op Samsungs anti-iPhone 5 advertentie

Apple-fans reageren op Samsungs anti-iPhone 5 advertentie

18-09-2012 08:04 Laatste update: 28-04-2018 16:07

Samsung heeft via een advertentie het gevecht tegen de iPhone 5 geopend. Apple-fans slaan terug.

De publieke strijd die Apple en Samsung voeren, houdt niet op in de rechtszaal. Terwijl Apple in zijn advertenties vooral Windows op de hak nam, lanceerde Samsung in 2011 de bekende en erg geslaagde anti-Apple reclame met de slogan "The next big thing is already here".

Het bleef een tijdje stil rondom dit soort vergelijkingsmarketing, maar Samsung heeft de handschoen weer opgepakt en richt zijn vizier op de iPhone 5. Het Zuid-Koreaanse bedrijf gaat verder met hun next big thing-campagne en plaatste een advertentie in de grote Amerikaanse kranten met als kop "It doesn't take a genius."

In de advertentie staan de eigenschappen van de iPhone 5 tegenover de Galaxy S III, waarbij laatstgenoemde op veel punten 'wint'. Veel gave iOS-features worden met opzet niet genoemd en dat pikken Apple-fans niet. Daarom hebben zij hun eigen versies van de advertentie gemaakt: "Don't settle for cheap plastic."

Sommige fans vallen voor de 'specs debate'. Zo heeft Apple-fan Ismael Del Toro bij elk punt van Samsung een kanttekening geplaatst en ook een reeks aan iOS-functies toegevoegd. Het resultaat is hier te bekijken.