Baan dankzij slimme volgactie op Twitter

Baan dankzij slimme volgactie op Twitter

01-07-2011 14:20 Laatste update: 28-04-2018 22:50

Karlijn van den Berg

Nederlands creatief team Bas en Daan hebben op een opvallende manier een baan gescoord.

Bas van de Poel en Daan van Dam zijn derdejaars Advertising-studenten aan de Willem de Kooning. Ze hebben al een mooi lijstje van bureaus op hun naam (en een bekend concept voor een Oranje-shirt), maar wilden meer. Je kunt dan natuurlijk een mailtje sturen naar de creatief directeur, spontaan langskomen met je map, of je creativiteit gebruiken in je zoektocht. Ze gebruikten het inzicht dat veel creatief directeuren op Twitter actief zijn (er zijn overigens nog steeds veel die het niet gebruiken, maar daar zal het team dan ook niet een goeie match mee zijn).

Bas en Daan kregen een baan bij Boondoggle in Amsterdam met de inzet van vijf Twitter-profielen. Elk profiel had een andere avatar die samen het woord ‘Hire Us’ vormden. Ze hadden ontdekt dat rechts in je Twitter-profiel altijd de vijf laatste volgers worden getoond. Als ze dus heel snel achter elkaar, op de juiste volgorde, met hun vijf Twitter-profielen deze directeuren gingen volgen, kregen deze aan de rechterkant het woord ‘Hire Us’ te zien. Klikte je door op één van de avatars, dan kwam je op hun Twitterprofiel waar ze kort hun portfolio in tweets lieten zien.