Billboard verandert van kleur

Billboard verandert van kleur

09-04-2010 14:06 Laatste update: 29-04-2018 06:02

Edial Dekker

De nieuwe interactieve billboards van IBM reageren op voorbijgangers. Bijvoorbeeld op de kleur van hun kleding.

IBM is al langer bezig met hun Smarter Planet-campagne. De campagne heeft als doel om mensen meer bewust te maken van informatie om zich heen. Door steeds meer data te verzamelen, kunnen steden zich aanpassen en efficiënter worden, aldus IBM. Daarom heeft IBM een serie van infographics, animaties en nu ook billboards laten maken om die boodschap verder uit te dragen.

Voor iedereen die interesse heeft in het thema, organiseert IBM het evenement 'Conversations for a Smarter Planet'. Voor het evenement op 16 juni kun je je hier inschrijven.

Stedelijke informatie en data zijn een actueel thema. VURB, een Amsterdams initiatief om data in steden beter te gebruiken, heeft gisteren ook een investering ontvangen van de Digitale Pioniers. Volg Non-fiction om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen omtrent VURB.