Bright Ideas 020: Apple means business

Bright Ideas 020: Apple means business

17-01-2015 20:34 Laatste update: 28-04-2018 02:10

In de eerste Bright Ideas van 2015 vragen we ons hardop af waar het heen gaat met Apple. Een horloge, de meest laptopperige laptop ooit, maar wat nog meer?

Apple weet ons keer op keer de toon te zetten voor nieuwe markten. Ook die voor smartwatches kijkt gespannen naar de komst van de Apple Watch. Daarnaast doen de recente geruchten over een 12 inch MacBook Air met retina-scherm en ultiem kleine behuizing ons watertanden.

Maar Apple poot ook aan op zakelijk gebied, waarvoor het een samenwerking is aangegaan met IBM, ooit zijn aartsrivaal samen met Microsoft. Tegenwoordig voert Apple een "nucleaire oorlog" met Google. Hoe gaat Apple die strijd aan?

Lees het hele artikel in Bright Ideas, ons tweewekelijkse webmagazine dat leesbaar is op elk scherm waar je je via Bright Bunch voor aan kan melden. Je kunt dit artikel ook teruglezen en los aanschaffen in Blendle.

Verder in Bright Ideas 020:

Waarom je geen sportieve auto moet willen

De zelfrijdende auto belooft een persoonlijke eersteklas treincoupé die je van deur tot deur rijdt, maar voor de auto-industrie blijft lekker scheuren het belangrijkst. Zo komen de fabrikanten in een spagaat, en liggen outsiders als Google op de loer.

30 jaar mobiel

Bellen is tegenwoordig niet langer de populairste app op een smartphone. Dertig jaar geleden was mobiel bellen een revolutie. We kijken terug met de eerste technisch topman van Vodafone, en vooruit met hun huidige.

Twice the Work in Half the Time

Scrum is bedacht om sneller en flexibeler software te ontwikkelen. De ontwikkelmethode blijkt echter toepasbaar op vrijwel elk project. Apple, Google, Facebook, Marktplaats, Rabobank, Accenture en talloze internet-startups zweren erbij. Bedenker Jeff Sutherland schreef er een boek over. In Bright Ideas een voorpublicatie.

Vijf video's voor het weekend

Eens in de maand verzamelen we de beste internetvideo's voor je. Ben je meteen weer bij. Dit keer met onder andere tijdreizen, virtual reality-liefde en een nieuw leven voor de Nintendo Power Glove.