Bright Ideas 020: Waarom je geen sportieve auto moet willen

Bright Ideas 020: Waarom je geen sportieve auto moet willen

17-01-2015 09:48 Laatste update: 28-04-2018 02:10

In de eerste Bright Ideas van 2015 gaan we in op die belofte voor 2020: zelfrijdende auto’s voor iedereen. Het brengt de auto-industrie in een spagaat.

De zelfrijdende auto belooft een persoonlijke eersteklas treincoupé die je van deur tot deur rijdt, maar voor de auto-industrie blijft lekker scheuren het belangrijkst. Zo komen de fabrikanten in een spagaat, en liggen outsiders als Google op de loer.

Wanneer we zelf niet meer achter het stuur zitten, doet het er niet meer toe hoe strak een auto door de bocht kan, en hoe rap hij van 0 naar 100 trekt. We willen comfort, veiligheid, en een zuinig verbruik. Dat snappen bedrijven als Google misschien wel beter dan de traditionele autobedrijven, waar de leiding toch vooral bestaat uit liefhebbers van het gaspedaal.

Lees het hele artikel in Bright Ideas, ons tweewekelijkse webmagazine dat leesbaar is op elk scherm waar je je via Bright Bunch voor aan kan melden. Je kunt dit artikel ook teruglezen en los aanschaffen in Blendle.

Verder in Bright Ideas 020:

Apple means business

De Apple Watch, check. Nieuwe iPhones en iPads, sure. Maar wat kunnen we in 2015 nog meer verwachten van de toonzetter in tech?

30 jaar mobiel

Bellen is tegenwoordig niet langer de populairste app op een smartphone. Dertig jaar geleden was mobiel bellen een revolutie. We kijken terug met de eerste technisch topman van Vodafone, en vooruit met hun huidige.

Twice the Work in Half the Time

Scrum is bedacht om sneller en flexibeler software te ontwikkelen. De ontwikkelmethode blijkt echter toepasbaar op vrijwel elk project. Apple, Google, Facebook, Marktplaats, Rabobank, Accenture en talloze internet-startups zweren erbij. Bedenker Jeff Sutherland schreef er een boek over. In Bright Ideas een voorpublicatie.

Vijf video’s voor het weekend

Eens in de maand verzamelen we de beste internetvideo’s voor je. Ben je meteen weer bij. Dit keer met onder andere tijdreizen, virtual reality-liefde en een nieuw leven voor de Nintendo Power Glove.