Bright Ideas 029: Het fiasco van Apple's kiosk

Bright Ideas 029: Het fiasco van Apple's kiosk

24-05-2015 16:56 Laatste update: 28-04-2018 00:07

Een reconstructie van het falen van Apple's Kiosk: valse hoop voor uitgevers van kranten en tijdschriften.

De iPad werd onder uitgevers ontvangen als de verlosser. Apple's Kiosk-app zou eindelijk geld in het laatje brengen. Vijf jaar later blijkt de digitale omgeving voor kranten en tijdschriften één groot zinkgat: "Het platform is eigenlijk door iedereen opgegeven. Lezers komen er niet meer behalve voor een enkele krant. Uitgevers hebben hun aandacht verlegd naar native advertising. En Apple zelf is ook met andere dingen bezig."

Lees het hele artikel in Bright Ideas, onze tweewekelijkse weekendbijlage dat leesbaar is op elk scherm. Je kunt Bright Ideas-artikelen ook teruglezen en los aanschaffen in Blendle.



Verder in Bright Ideas 029:

Tech x Design: Pauline van Dongen (gratis)

Pauline van Dongen maakt kleding met flexibele zonnecellen en wasbare elektronische circuits. We spraken haar in haar atelier in Arnhem over 'fashion meets tech'.

Business angel Neelie Kroes

Voor veel politici en ondernemers is Neelie Kroes een icoon. Ze zat om de tafel met mensen als Eric Schmidt en Steve Jobs. Nu is Kroes ambassadeur voor alle Nederlandse startups. Bright Ideas sprak haar over de missie van StartupDelta.

Vanmoof: smart bikes in fietsengalerie

De stoere designfietsen van het Amsterdamse Vanmoof zijn sinds kort alleen nog te koop in eigen flagshipstores. En straks kan je ze ook huren via een app, waar ze ook staan. "We willen fietsen worry-free maken."

De impact van de Apple Watch

"Door de Apple Watch zal de sport-, gezondheids- en betaalindustrie radicaal veranderen", denkt Ben van der Burg.