Cartoons maken marketingblog luchtig

Cartoons maken marketingblog luchtig

30-03-2012 13:23 Laatste update: 28-04-2018 18:42

Zakenman Tom Fishbrune tekent geestige cartoons bij zijn blogposts over marketing.

Marketingblogs zijn vaak niet de leukste plekken van het internet. Want hoe informatief Frankwatching, Marketingfacts en Adformatie ook zijn, veel lachers krijgen ze niet op de hand. Dat hoeft ook niet, daar zijn weer andere plekken voor. Cartoonwebsites bijvoorbeeld.

Je kunt het ook combineren. Tekenaar, blogger en zakenman Tom Fishburne maakt ideaal gebruik van een vermakelijke cartoon om zijn marketingartikel aan te kondigen. Zoals deze cartoon van afgelopen zondag bij het artikel over het belang van het maken van prototypes.

"Ideeën komen niet volledige tot leven in PowerPoint slides. Ze komen alleen tot leven met een prototype. Als een foto meer zegt dan duizend woorden, zegt een prototype meer dan duizend PowerPoint slides."

Een ander mooi voorbeeld is de cartoon over viral video, boven zijn artikel over Kony 2012.

Zo plaatst Fishburne een paar keer per week een artikel en een cartoon. Daarnaast helpt hij bedrijven "als Unilever, O2, Kronos, Baynote en The Wall Street Journal met het bereiken van hun publiek met cartoons". Een slimme combinatie van bloggen, tekenen en zakendoen.