Compensatie voor deel T-Mobile-klanten

Compensatie voor deel T-Mobile-klanten

03-06-2010 15:02 Laatste update: 29-04-2018 05:00

T-Mobile gaat klanten die voldoende aantonen last te hebben van de netwerkproblemen compenseren.


Dat meldt T-Mobile in een persbericht donderdagmiddag. Klanten die 'aantoonbaar' hinder van netwerkproblemen hebben ondervonden - en een formulier op de internetpagina hebben ingevuld - zal T-Mobile tegemoet komen. Er worden deze klanten twee maanden geen kosten in rekening gebracht voor mobiel internet: een maand voor het ongemak en een maand bonus. T-Mobile heeft ook een FAQ over de dekkingsproblemen online staan.

T-Mobile zegt binnen '2 à 3 weken weer een goede dienstverlening' op zijn 3G-netwerk te hebben. 'Er wordt dag en nacht gewerkt aan de uitbreiding van de capaciteit op het 3G-netwerk. Daarnaast is de expansie van het 3G-netwerk met nieuwe antenne-locaties in volle gang, meer dan de helft van de voor 2010 geplande antenne-locaties is al succesvol in het netwerk geactiveerd', meldt het bedrijf.

De komende weken moet blijken of de klagende klanten genoegen nemen met de compensatie. De stichting SMCO heeft al collectieve juridische acties in voorbereiding.