Dit logo kan iedereen gebruiken

tags:
Userpica

Op het logo van deze Amsterdamse school kun je liggen.

Het internationaal toonaangevende bureau voor interieurontwerp Concrete heeft een logo bruikbaar gemaakt. Van bovenaf zie je een zon met radialen in wit, blauw en rood ontworpen door het evenzo bekend grafisch ontwerpbureau Lava. Concrete heeft het logo vertaalt naar een multifunctioneel meubel dat de eyecatcher van het pand vormt.

Van ontwerp tot oplevering heeft het interieur van de THNK school in Amsterdam op het Westergasfabriek-terrein maar twee maanden geduurd. De 300 vierkante meter is dan ook niet superslick duur design, maar een interieur dat zich dienstbaar maakt en qua kosten past bij deze tijd. Concrete ziet de zaal als een plein waaraan met gordijnen winkeltjes kunnen worden gemaakt waar je met kleine groepjes kunt werken. Een beweegbaar keukenblokje is tevens bar. Magnetische verf maakt van de muur een prikbord. Het al aanwezige systeemplafond is niet gesloopt maar doet dienst als armatuur. Maar het hoofdbestanddeel is het logo, een set tafels en stoelen om een klaslokaal mee te vullen.

De filosofie van THNK - "it is never about i alone and is always about i in collaboration with others to solve todays challenges" - is vertaald naar i-vormige tafels, banken en krukjes. Die rode, witte en blauwe meubels schuiven over elkaar heen om zo midden in het klaslokaal het logo van THNK te maken. De verschillende hoogtes maken dat er bij elk type onderwijs van les tot lezing of prakticum een passend meubel voor handen is.

Wat je precies leert op de school voor creatief leiderschap is me niet meteen duidelijk. De samenwerking met grote namen als Vodafone, McKinsey & Company, UNStudio, Droog, KLM, Cisco, OMA, het ministerie van Economische Zaken, is daarentegen indrukwekkend.

door Ingeborg van Lieshout, 27-03-2012 16:32 2 reacties, 5004 views

Boris Nauta, 2 jaren geleden
afbeelding van Boris Nauta

Zonder af te doen aan het prachtige werk van Concrete, maar om te schrijven "Concrete heeft een logo bruikbaar gemaakt" is geen juiste voorstelling van de werkelijkheid.
Lava ontwierp geen logo maar een beeldtaal voor THNK. Een 'gereedschapskist' om juist dit soort uitwerkingen mee te kunnen maken. Als opdrachtgever bij THNK heb ik vorig jaar deze briefing zelf opgesteld.
Concrete heeft het overigens heel erg goed gedaan, dat moet gezegd worden, maar ere aan wie ere toe komt. ;)

Davpronk, 2 jaren geleden
afbeelding van Davpronk

Functioneel alsmede visueel goed ogend design. Hier mag meer van komen vind ik.


NB: Om te kunnen reageren dien je aangemeld en ingelogd te zijn op de Bright Bunch, het gratis lidmaatschap van Bright. Je bekijkt dan de site bovendien advertentie-vrij.

The Bright Bunch
inloggen aanmelden

Wie is nu Hier?

Er zijn momenteel 3 Bright Bunch leden en 93 bezoekers online.