Geen compensatie voor Ziggo-klanten na storing

Geen compensatie voor Ziggo-klanten na storing

26-08-2015 15:29 Laatste update: 27-04-2018 22:03

Redactie Bright

Ziggo geeft klanten geen financiële vergoeding voor de storing van vorige week.

Het bedrijf vindt dat in deze situatie niet nodig. Door een ddos-aanval hadden veel abonnees van Ziggo vorige week dinsdag en woensdag geen of nauwelijks internet. Van de 3,2 miljoen internetklanten van Ziggo had toen 60 procent last van de ddos-aanval. De storing deed zich voor in het 'oude' Ziggogebied, van voor de fusie met UPC.

"Ziggo betreurt het natuurlijk ten zeerste dat een aantal van onze klanten last van deze storing heeft gehad", meldt de site van Ziggo. De provider zegt de afgelopen dagen 'veel tijd en energie' te hebben besteed om te voorkomen dat het bedrijf getroffen wordt door nieuwe aanvallen. "Zo hebben wij 2 miljoen modems voorzien van nieuwe instellingen en hebben wij daarnaast binnen ons netwerk veel maatregelen genomen."

T-Mobile

T-Mobile gaf onlangs klanten die last hadden van een storing afgelopen week wel een compensatie. Ze konden kiezen tussen gratis 500 MB aan data, of een vergoeding van enkele euro's.

Lees ook:

Weer Ziggo-storing door serveraanval - zo kom je toch online

Uitlegparty: DDoS-aanvallen