Het irritantste logo ooit

tags:
Userpica

Je moet wat als je met je nieuwe location based-dienst wilt opvallen tussen alle andere diensten. Een heel irritant logo maken bijvoorbeeld.

Als je met een 3D-brilletje op achter je computer zit, ziet het logo van de nieuwe location-based dienst Highlight er vast prima uit. Maar als dat niet het geval is, word je vermoedelijk binnen een paar seconden stapelgek. Ik in ieder geval wel (zei de gek). Probeer je even op de afbeelding te focussen en je kunt de rest van de dag naar huis met een zware migraine.

 ‘What were they thinking?’, vraagt Silicon Alley Insider zich dan ook af. In de reacties onder het artikel gaan de lezers op zoek naar een antwoord. ‘Iedereen heeft het over het bedrijfslogo en de app. Dat is een groot succes in mijn ogen’, schrijft een van de lezers. ‘Succesvol logo dus.’

De Highlight-app is een soort van Foursquare meets Google Latitude. Hij moet het je makkelijker maken om je vrienden te ontmoeten als je op stap bent. Daarvoor moeten je vrienden natuurlijk wel eerst dezelfde app op hun iPhone hebben geïnstalleerd. Als je vrienden in de buurt zijn, geeft Highlight vervolgens een seintje.

door Maarten Reijnders, 07-03-2012 11:14 9 reacties, 6616 views

bor, 2 jaren geleden
Meik, 2 jaren geleden
afbeelding van Meik

doet pijn aan mn ogen

RobbertP, 2 jaren geleden
afbeelding van RobbertP

Na het getest te hebben met een rood-cyaan 3D-bril die ik toevallig naast mijn laptop had liggen is de conclusie: nog steeds irritant!

Bram van Dijk, 2 jaren geleden
afbeelding van Bram van Dijk

Ik vind het wel jammer van het logo, eigenlijk, want het haalt de aandacht weg van de app die zelf al genoeg teweeg kan brengen. Zie dit interview met de maker, waar stopt the freaky line? http://www.youtube.com/watch?v=YhyO1ObAIhQ

laurens, 2 jaren geleden
afbeelding van laurens

Eindelijk kan ik mijn relaas doen, waarvoor dank! Ik erger mij namelijk al jaren meer dan mateloos aan het LG logo. Hoe de letters L en G samen een knipogende smiley vormen, hoe kunnen ze! Hoe jaren '90 wil je het hebben? Als ik een zusje had gehad had ze ook dit beter gekund. Ze verkopen prima apparatuur daar, ongetwijfeld, maar ik zal NOOIT een TV van ze kopen. Het gevoel continu begluurd, zelfs beknipoogd te worden, brrrr. Het liefst poke ik zijn andere oogje ook uit... Dit lucht op, nogmaals dank! ;-)

Johan Ensing, 2 jaren geleden
afbeelding van Johan Ensing

Als het de bedoeling is om gratis reclame te krijgen dan is het hun gelukt.

Machiel, 2 jaren geleden
afbeelding van Machiel

Briljant. Goed om te zien dat er nog steeds grenzen doorbroken kunnen worden bij het ontwerpen van logo's.

Overigens lijkt het witte logo (zoals in de app-header) me de standaardversie. De versie met de highlights is alleen om op te vallen tussen de rest van de apps.

Jan Willem Kooijmans, 2 jaren geleden
afbeelding van Jan Willem Kooijmans

Gratis reclame is wellicht gelukt. Maar met een (met mij betreft) een flinke negatieve lading.

Nieuwe ontwikkelingen ondersteun ik, maar het moet niet ten koste gaan van leesbaarheid of helderheid. En dat mis ik met dit logo.

Tranentrekkend en hoofdpijnopwekkend.

Jammer van de waarschijnlijk interessante app.

Luuk Hermans, 2 jaren geleden
afbeelding van Luuk Hermans

je kijkt je er echt scheel aan


NB: Om te kunnen reageren dien je aangemeld en ingelogd te zijn op de Bright Bunch, het gratis lidmaatschap van Bright. Je bekijkt dan de site bovendien advertentie-vrij.

The Bright Bunch
inloggen aanmelden

Wie is nu Hier?

Er zijn momenteel 0 Bright Bunch leden en 34 bezoekers online.