Hoge funfactor van Nike viral

Hoge funfactor van Nike viral

05-06-2009 12:09 Laatste update: 29-04-2018 10:41

Karlijn van den Berg

Voor het succes van Michael Jordan, was één man verantwoordelijk: Leroy Smith.

Nike is een nieuwe virale campagne gestart (na veel geruchten nu wel duidelijk de afzender) met Mastervator Leroy Smith, de man die Michael Jordan groot heeft gemaakt. Leroy, gespeeld door acteur Charlie Murphy (oudere broer van), is klaar om de wereld te motiveren met zijn DVD series en wordshops.

Op de website staan diverse YouTube-filmpjes waarin Leroy 'his unique blend of motivational techniques combines with superior basketball instruction and keen ear for inspirational sounds'. In zijn infomercial doet hij uit de doeken wat zijn tactieken zijn. De drie pilaren van succes? Motivize, Pulvarize & Realize!

Op de campagnesite kun je zorgen dat Leroy in de Basketball Hall of Fame komt, door de petitie te tekenen. Hij hoort daar, als motivator van Jordan, immers wel thuis.

Verder op de site een twee tegen twee NBA Jam rip-off, waarin je tegen Leroy en Manny kunt spelen. De game zit goed in elkaar, met name de integratie van het commentaar en de fimpjes van Leroy op het moment dat hij scoort is goed gedaan ('Leroy Smith requests information to land'). Wil je de hele dag door Leroy worden gemotiveerd, download dan iMotivator voor de iPhone.

Benieuwd wat Nike als vervolg op deze campagne doet. Op basketbalblogs wordt in elk geval zeer positief gereageerd. De hoge funfactor wordt gewaardeerd, juist omdat Nike niet overal roept dat je hun producten moet kopen.