Iris Apfel werkt samen met WiseWear

Iris Apfel werkt samen met WiseWear

31-01-2016 19:03 Laatste update: 27-04-2018 09:10

Wereldberoemd stijlicoon Iris Apfel is 's werelds eerste 90+ fashiontech model

Iris Apfel, het wereldberoemde, 94-jarige stijlicoon, werd gevraagd door CEO Gerald Wilmink van WiseWear als het gezicht voor de campagne van de nieuwe Socialite Collection. Ze gaat ook een collectie wearables voor het merk ontwerpen. 

De armbanden uit de Socialite Collection hebben naast de gebruikelijke activity-trackers en mobile notifications een speciale veiligheidsfunctie waarmee je direct een bericht kunt sturen aan voorkeurslijst contacten, inclusief plattegrond en video van je omgeving. Een belangrijke functie voor ouderen. 

Deze alarmfunctie was reden voor Iris Apfel om het gesprek met WiseWear aan te gaan. Ze is zelf twee keer geopereerd aan haar heupen; één keer nadat ze zeer ongelukkig struikelde over de zoom van een designerjurk, zo valt te lezen in een interview met The Guardian.

De Social Collection bestaat uit drie modellen: The Calder, The Kingston en The Duchess. De laatste (met de gekleurde steen) is Apfels favoriet. De armbanden kosten $395,- per stuk. Ze gaat ook een eigen collectie ontwerpen voor WiseWear: "I would love to do something that people will really drool over." Ook kettingen, broches en ringen zullen tot de nieuwe lijn wearables behoren: "Then you're safe from all angles!" Apfel vindt de luxe serie armbanden niet uitsluitend geschikt voor 'ouderen'; activiteiten-tellers zijn belangrijk voor alle leeftijden: "We don't want any couch potatoes in the crowd."

WiseWear CEO Gerard Wilmink over de bijzondere samenwerking: "Her years of wisdom and wit make her the perfect example of a modern day woman – confident, beautiful, smart and independent (...), she’s a true symbol for beauty and brains. If you’ve seen her documentary, you’ll know exactly what we’re talking about."De prachtige documentaire IRIS (2014), over het leven van Iris Apfel, is te zien op Netflix