Jongeren vinden Wii het coolste merk

Jongeren vinden Wii het coolste merk

30-10-2009 14:53 Laatste update: 29-04-2018 08:37

Karlijn van den Berg

De Wii won gisteren de MTV Networks Sticky Award omdat jongeren het op alle fronten het coolste merk vinden.

De award werd dit jaar voor de tweede keer uitgereikt. De winnaar wordt bepaald op basis van onderzoek onder 1200 jongeren in de leeftijd van 13-29 jaar. Zij werden gevraagd aan te geven welk merk zij als 'coolste' ervaren. In totaal werd de mening over 300 producten in 16 productcategorieën gevraagd. Naast coolheid moesten de jongeren aangeven hoe origineel zij het product binnen de productcategorie vonden. Coca-Cola werd tweede.

Susan Iping van Nintendo: 'Het is een enorme eer om binnen deze doelgroep zo'n hoge waardering te krijgen, we hebben er naar gestreefd en het is gelukt! Ik hoop dat we dit kunnen behouden.'

MTV Networks heeft de prijs in het leven geroepen omdat merken volgens hen de wereld domineren en jongeren meestal de eersten zijn die merken oppikken.