KPN meldpunt voor schade door emailstoring

tags:
Userpica

KPN opent maandagmiddag een online meldpunt voor klanten die schade hebben geleden door de emailstoring van vrijdag en zaterdag.

KPN biedt via advertenties in onder meer het Financieel Dagblad en de Telegraaf twee miljoen excuses aan’ voor het afsluiten van de KPN-mail op vrijdag en zaterdag. ‘Wij vragen niet om uw begrip, maar vinden het wel belangrijk om te zeggen dat we op de eerste plaats aan de veiligheid van uw gegevens hebben gedacht’.

De telecomprovider haalde vrijdag de mailservers uit de lucht uit voorzorg omdat het vermoeden bestond dat de accountgegevens van klanten door hackers waren gestolen na de publicatie van een lijst met accountgegevens. De lijst bleek later echter niet afkomstig van KPN maar van de webwinkel Baby Dump. Twee miljoen klanten hadden vrijdag en zaterdag geen toegang tot hun mail.

Via twitter, facebook en het klantenforum kreeg KPN meer dan 11 duizend reacties van klanten die vooral vragen hadden hoe en waar ze eventuele klachten konden indienen. Daarom opent KPN deze middag een meldpunt voor gedupeerde klanten. Klanten kunnen een formulier invullen voor eventuele schadeclaims.

KPN belooft per klant te bekijken wat zij voor hen kan betekenen. Bovendien ontvingen klanten een mail met instructies hoe zij hun wachtwoord konden wijzigen. Volgens KPN hebben meer dan 30 duizend klanten hun wachtwoord inmiddels gewijzigd.

door David Lemereis, 13-02-2012 10:50 6 reacties, 7495 views

Sturkenbaum, 2 jaren geleden
afbeelding van Sturkenbaum

‘Wij vragen niet om uw begrip, maar vinden het wel belangrijk om te zeggen dat we op de eerste plaats aan de veiligheid van uw gegevens hebben gedacht’

Ah ja, vandaar dat die lek er al maanden in zat. Nee KPN, deze ga je niet spinnen, de 'hackers zijn slecht'-kaart is door de tijd heen iets te vaak gespeeld.

Hasoweh, 2 jaren geleden
afbeelding van Hasoweh

Doen alsof er niks gebeurt is. Hallo! Voor mijn part doeken jullie die hele toko op.

iOS BRIGHT.app gebruiker, 2 jaren geleden
afbeelding van iOS BRIGHT.app gebruiker

Kpn=Fail.... Haha Nog een meldpunt

iOS BRIGHT.app gebruiker, 2 jaren geleden
afbeelding van iOS BRIGHT.app gebruiker

De buurman belde of hij nog een DHL-zending met 123

iOS BRIGHT.app gebruiker, 2 jaren geleden
afbeelding van iOS BRIGHT.app gebruiker

...Maxi-Cosi's moest accepteren...

iOS BRIGHT.app gebruiker, 2 jaren geleden
afbeelding van iOS BRIGHT.app gebruiker

Kpn oude lulle bedrijf !!


NB: Om te kunnen reageren dien je aangemeld en ingelogd te zijn op de Bright Bunch, het gratis lidmaatschap van Bright. Je bekijkt dan de site bovendien advertentie-vrij.

The Bright Bunch
inloggen aanmelden

Wie is nu Hier?

Er zijn momenteel 4 Bright Bunch leden en 130 bezoekers online.