Microsoft besteedt 1 miljard aan marketing Windows 8

tags:
Userpica

Of Windows 8 een succes wordt, ligt niet aan het marketingbudget. Microsoft gooit er ruim 1 miljard euro tegenaan om Windows 8 te promoten.

Windows 8 komt er eind deze maand aan en dat betekent dat Microsoft start met een grote marketingcampagne om het nieuwe besturingssysteem te promoten. Volgens het Amerikaanse blad Forbes besteedt Microsoft tussen 1,5 en 1,8 miljard dollar aan de Windows 8-marketing. Dat is drie keer zoveel als het bedrijf naar verluid heeft besteed om Windows Phone 7 twee jaar geleden te promoten.

De aftrap van de Amerikaanse reclamecampagne vindt dit weekend plaats, schrijft de Wall Street Journal, omdat in de VS vanaf nu de eerste vooruitbestellingen van pc's en tablets met Windows 8 zijn te doen.

Microsoft promoot niet alleen het systeem maar ook zijn nieuwe Surface-tablets. De afgelopen maanden verschenen al grote billboards voor Surface op publieke gebouwen en metrostations. De eerste advertenties zijn eerder deze week uitgelekt.

Doordat Windows 8 een totaal nieuwe interface heeft, voor het eerst sinds Windows 95, zal het systeem flink wennen worden voor de meeste gebruikers. Microsoft legt in de campagne dan ook de nadruk op het uitleggen van het gebruik van het nieuwe OS. Windows 8 verschijnt op 26 oktober.

Update: Dit weekend verscheen ook de eerste Windows 8-commercial op de Amerikaanse tv:

 

door Tonie van Ringelestijn, 14-10-2012 14:04 2 reacties, 5818 views

jelmerro, 1 jaar geleden
AvMD, 1 jaar geleden
afbeelding van AvMD

Misschien hadden ze wat van dit budget aan het 'nieuwe' logo kunnen besteden...!


NB: Om te kunnen reageren dien je aangemeld en ingelogd te zijn op de Bright Bunch, het gratis lidmaatschap van Bright. Je bekijkt dan de site bovendien advertentie-vrij.

The Bright Bunch
inloggen aanmelden

Wie is nu Hier?

Er zijn momenteel 8 Bright Bunch leden en 136 bezoekers online.