Nederlandse TwitterCounter koopt Twitaholic

Nederlandse TwitterCounter koopt Twitaholic

04-02-2011 12:59 Laatste update: 29-04-2018 01:25

De Nederlandse site voor stats en grafiekjes over twitter-accounts, Twitter Counter, neemt concurrent Twitaholic over.

Twitter Counter is een site gestart door de Nederlandse ondernemers Boris Veldhuijzen van Zanten, Patrick De Laive en Arjen Schat, ook bekend van The Next Web. De site geeft je grafieken en statistieken over bijvoorbeeld het aantal followers of tweets per Twitter-account. Twitter Counter levert de Nederlandse internetondernemers al genoeg op om een van de concurrenten over te kunnen nemen. Dat maakte het ondernemersduo vrijdag bekend.

De opgekochte site is Twitaholic, een site die de populairste 'tweeps' toont. Die lijst wordt natuurlijk aangevoerd door Gaga, Bieber, Spears en Obama. Maar ook Twitter-hits als ShitMyDadSays en Breakingnews vind je er in terug.

De overname is volgens Veldhuijzen van Zanten bedoeld om Twitter Counter nog groter te laten groeien. Hij schrijft over de achtergronden van de site en de aankoop op zijn blog. Bij Twitter Counter werken drie mensen full-time. De site maakt winst en draaide in 2010 een omzet van 500 duizend dollar. Onder de klanten zijn Microsoft, Yahoo, Facebook en eBay. Veel functies van de site zijn gratis, maar dat geldt niet voor uitgebreidere statistieken, bijvoorbeeld over een langere periode.

Nog even wat statistieken die we van Patrick de Laive kregen over Twitter Counter. De site trekt meer dan 2 miljoen pageviews per maand (500.000 bezoeken). 'De Twitter visitor widget wordt 6,5 miljoen keer per maand getoond op websites van derden. De Twitter followers-button wordt zo'n 10 miljoen keer per dag getoond.' Tot slot: onze stats.