Nieuwe Levi's spijkerbroeken op Instagram

Nieuwe Levi's spijkerbroeken op Instagram

23-01-2011 07:45 Laatste update: 29-04-2018 01:56

Karlijn van den Berg

Foto-app Instagram is populair, vooral ook in Brazilië. Levi's Brazil besloot dit platform daarom in te zetten voor promotie. 

Instagram en Hipstamatic zijn populaire applicaties waarmee je een filtertje over je foto kunt leggen en deze vervolgens via je sociale netwerken kunt verspreiden. Instagram had meer dan een miljoen gebruikers in minder dan drie maanden tijd.

Gezien de populariteit, zien ook merken kans om het in te zetten. Levi's Brazil heeft zijn eigen profiel gecreëerd en verspreidt daar foto's van de nieuwe collectie, en andere foto's die ze bij hun merk vinden passen.

Levi's heeft tot nu toe 86 volgers en volgt er zelf 153. Het bereik via de applicatie zelf is dus nog minimaal. De inspanning is echter ook minimaal: geef een medewerker een telefoon met de app en vraag af en toe een plaatje te schieten.

NH Hotels gebruikt Instagram op een iets andere manier. Zij vragen gebruikers om een foto met de app te maken, waarin ze de 'start' van iets vastleggen. Als je de foto deelt met #WakeUpPics via Twitter, maak je kans op prijzen.