Personal shopper meets verrassingsei

Userpica

Wat voor jezelf kopen is leuk, alleen jammer dat de verrassing er dan meteen af is. Wie zichzelf graag beloont en laat verrassen, kan nu bij Curated terecht.

Het principe van Curated is simpel: je betaalt 25 euro per kwartaal, in ruil daarvoor krijg je iets tofs. Speciaal voor jou geselecteerd door een blogger naar keuze. Zo zou het zomaar kunnen dat je serial entrepeneur Boris Veldhuijzen van Zanten blind met je centen vertrouwt. Of je laat je vier keer per jaar verrassen door een cadeautje uitgekozen door culinair trendwatcher Marjan Ippel. Ook grafisch ontwerper en vintage-stroper Joachim Baan en duurzaam onderneemster Mette te Velde gaan elk kwartaal op zoek naar iets bijzonders. Je kunt je ook abonneren op onze eigen hoofdredacteur en 'lifestyle blogger avant la lettre' Erwin van der Zande.

Curated is een idee van Arjan van de Steeg en Rocco Stallvord van pr- en marketingbureau WeAreFirst. Stallvord: 'Het idee voor Curated ontstond omdat we iets minder commercieels wilden. Iets voor langere termijn. Uiteindelijk hopen we je voor die 25 euro zelfs limited edition items te kunnen sturen.' Ook het aantal curatoren zal in de toekomst nog uitgebreid worden. 'We hebben nu al vijf gebieden, ik zou daar zelf graag bijvoorbeeld nog een thema boeken bij zien', aldus Stallvord.

Het idee achter Curated is niet compleet nieuw. Het Amerikaanse Quarterly.co gaat op eenzelfde manier te werk en met succes; de site houdt nieuwe abonnees even af. Curated is overigens ook niet van plan de deuren altijd open te laten staan. 'Het moet wel een beetje exclusief blijven', vindt Stallvord.

Een andere vergelijkbare dienst is T-Post, een inspiratie voor de mannen achter Curated. T-Post heeft van het t-shirt een magazine gemaakt. Maandelijks ontvang je een nieuwe 'editie', keuze qua ontwerp heb je net zomin als bij je gemiddelde tijdschriftabonnement. Goedkoper en waarschijnlijk nog verrassender is SendMeSomething. Je stuurt ze een gefrankeerde envelop met je eigen adres, zij vullen die envelop voor je met zomaar iets, waarbij ze een puberale waarschuwing geven.

'Dat zal bij Curated niet nodig zijn', meent onze hoofdredacteur. 'Ik ga mijn best doen om met hele toffe dingen te komen voor de mensen die zich op mij abonneren. Met 25 euro per kwartaal kun je je ook niet zo snel een buil vallen lijkt me. Je koopt er ook een jaarbabonnement op Bright Magazine voor. Hey wacht, best goed idee voor Curated! Nee hoor,' lacht Erwin, 'het zal een verrassing blijven.'

door Floris Poort, 06-03-2012 16:24 4 reacties, 4974 views

bor, 2 jaren geleden
afbeelding van bor

Doet me aan dit denken: http://xkcd.com/576/ :D

Thomas Vlaar, 2 jaren geleden
afbeelding van Thomas Vlaar

Gaaf idee.. Zeker de overweging waard, jammer dat ik nog geen van de curatoren ken en/of volg.. Dat eerst maar eens doen.

bor, 2 jaren geleden
afbeelding van bor

Oh, overigens, sendmesomething.org blijkt een scam te zijn. Dus die link zou ik maar verwijderen. Zie de reacties hier: http://www.stumbleupon.com/url/sendmesomet...

Renate, 2 jaren geleden
afbeelding van Renate

leuk leuk, ook dat stripje Bor!


NB: Om te kunnen reageren dien je aangemeld en ingelogd te zijn op de Bright Bunch, het gratis lidmaatschap van Bright. Je bekijkt dan de site bovendien advertentie-vrij.

The Bright Bunch
inloggen aanmelden

Wie is nu Hier?

Er zijn momenteel 2 Bright Bunch leden en 54 bezoekers online.