Primeur voor advertentie op lcd-schermpje in tijdschrift voor UPC

Primeur voor advertentie op lcd-schermpje in tijdschrift voor UPC

03-10-2012 09:17 Laatste update: 28-04-2018 15:36

UPC adverteert in de papieren Playboy met een spotje op een lcd-schermpje. In de VS toont een blad zelfs al een live Twitter-feed.

UPC heeft voor het eerst in Nederland een papieren advertentie met een lcd-scherm geïntegreerd in een tijdschrift. Hij staat in 'een select deel' van de nieuwe Playboy van 4 oktober en de Marie Claire van 10 oktober. Op het scherm is een promotiefilmpje voor UPC's nieuwe Horizon-mediabox te zien.

Alleen abonnees van beide tijdschriften die in het verzorgingsgebied van UPC wonen kunnen zo'n speciaal exemplaar van de tijdschriften ontvangen. "Als de lezer de bladzijde openslaat, komt de afgebeelde televisie in de advertentie tot leven: de video wordt met geluid afgespeeld." Het 2,4 inch schermpje is eventueel met een mini-usb-aansluiting op te laden.

UPC is niet de enige die kleine lcd-displays in tijdschriftenadvertenties integreert. CW Television Network stopt ter promotie van zijn nieuwe tv-seizoen een lcd-scherm in het blad Entertainment Weekly, die de laatste zes tweets van @CW_Network toont. Dit schermpje heeft dus ook 3g ingebouwd. Zie onderstaand filmpje: