Redesign voor Google-resultaten

Redesign voor Google-resultaten

28-07-2011 07:50 Laatste update: 28-04-2018 22:19

Google's zoekresultaten krijgen een overzichtelijkere opmaak: meer witruimte en de extra opties aan de bovenkant.

Google is druk bezig met het tweaken van de vormgeving van zijn zoekresultaten, ontdekte een blogger die de testversies kreeg voorgeschoteld. Het nieuwe ontwerp heeft de opties aan de linkerkantlijn verplaatst naar de bovenkant, tussen zoekveld en de zoekresultaten in.

Ook valt op dat Google meer witruimte gebruikt en dat de links naar de tijdelijk opgeslagen cach-versie van de pagina's zijn verdwenen. Al eerder schrapte Google links per zoekresultaat naar gelijkwaardige pagina's. De nieuwe zoekresultaten ziet er daardoor even rustig uit als bij concurrent Bing.

Ook Google News krijgt een vergelijkbaar ontwerp. En aan de onderkant van de zoekresultaten zijn de navigatielinks in gewone tekst. Het bekende Goooooooooogle-plaatje, aanwezig sinds de begindagen, is verdwenen.

Het nieuwe design volgt snel op de aanpassingen die Google in juni nog doorvoerde. Daarbij gingen de opties aan de zijkant al op de schop. Nu gaan diezelfde knoppen dus naar de bovenkant van het scherm. De zoekpagina's lijken straks ook meer op die op Google+.