Samsung pest Apple met advertentie bij stopcontact

Samsung pest Apple met advertentie bij stopcontact

14-08-2014 08:26 Laatste update: 28-04-2018 04:45

Met een nieuwe advertentie raakt Samsung Apple waar het pijn doet. Bij het stopcontact.

Wie een dag op pad is en de eerstvolgende uren nog niet thuis komt, kent het gevoel: de batterij van je iPhone staat in het rood en elke keer dat je op het scherm kijkt, lijkt er weer een procent van de resterende juice af te gaan. “Kan ik ‘m even opladen bij jullie achter de bar?”, vraag je uiteindelijk maar. Als iPhone-junkie leef je van stopcontact naar stopcontact.

Samsung springt met een nieuwe reclame in op de lege-iPhone-angst. De Koreaanse smartphonemaker adverteert naast stopcontacten op vliegvelden in New York en Chicago voor de Galaxy S5, “With Ultra Power Saving Mode. So you have the power to be anywhere but here.”

Volgens Samsung is deze actie een typisch staaltje van ‘consumenten bereiken op hun pijnpunt’. Dat lijkt gelukt: au!