Slimme Pinterest-actie zal vooral vrouwen vermaken

tags:
Userpica

Merken hebben Pinterest gevonden om reclame te maken. Het Japanse kledingmerk Uniqlo deed dat met animatie die verscheen bij het naar beneden scrollen.

Eerder deed Smart het al op Twitter, nu maakt het kledingmerk Uniqlo van Pinterest een flipboekje. In de video is te zien hoe er een animatie ontstaat als je naar beneden scrollt. Uniqlo maakte verschillende kanalen aan en gingen met heel veel mensen achter heel veel computers zitten om allemaal tegelijk te pinnen.

De actie zal vooral veel vrouwen bereikt hebben, aangezien 82 procent van de gebruikers van Pinterest vrouw is, volgens deze Battle of the Sexes infographic op Mashable. Mannen zijn beter vertegenwoordigd op LinkedIn en Reddit. Facebook is weer voor de vrouwen.

Pinterest, in mei nog getaxeerd op 1,5 miljard dollar door nieuwe investeringen, kondigde deze week aan Palo Alto te verlaten en het hogerop te zoeken in Californië. Pinterest voegt zich bij andere grootmachten als Twitter en Zynga in San Fransisco.

door Bram van Dijk, 14-07-2012 10:14 5510 views
The Bright Bunch
inloggen aanmelden

Wie is nu Hier?

Er zijn momenteel 1 Bright Bunch lid en 67 bezoekers online.