Spotify gratis houden? Dan moet je nu reclamefilmpjes kijken

Spotify gratis houden? Dan moet je nu reclamefilmpjes kijken

08-09-2014 13:01 Laatste update: 28-04-2018 04:14

Na banners en audio-reclames, onderbreekt Spotify zijn gratis streams voortaan ook met reclamevideo's.

Van de 70 miljoen gebruikers die Spotify wereldwijd heeft, luisteren er nog steeds 30 miljoen mensen gratis. Deze gebruikers nemen de audio-reclames en de banners (die betalende gebruikers niet hebben) voor lief. Om ook deze mensen te laten overstappen, introduceert Spotify een irritantere vorm van reclame maken; video.

Desktop en mobiel

Op de desktop-app van Spotify zijn de videoreclames alleen te zien als de applicatie geopend is. Bedrijven kunnen hun advertenties tussen de liedjes door tonen. Draait het op de achtergrond, dan zullen gebruikers alleen audio reclames horen.

Ook komen de video-advertenties in mobiele Spotify-apps. Gebruikers kunnen dan zelf kiezen of ze naar het filmpje kijken. In ruil voor het kijken, krijgt de luisteraar wel een halfuur reclamevrij muziek terug. Bedrijven sponsoren dus een half uur muziek in ruil voor jouw aandacht.

Grote merken

Spotify heeft een aantal grote merken bereid gevonden om aan de nieuwe vorm van adverteren mee te doen. Of Nederlandse gebruikers er ook meteen 'last' van hebben, is onbekend.

bekijk op YouTube