Startup Tittygram bezorgt berichten via borsten

Startup Tittygram bezorgt berichten via borsten

23-04-2015 20:44 Laatste update: 28-04-2018 00:38

Het Russische bedrijf noemt zichzelf de 'Uber voor boobs'. Sex sells, zo blijkt maar weer.

Op Tittygram.com luidt de boodschap: "Our boobs. Your Message." Gebruikers geven een boodschap op van maximaal 35 tekens en een model van Tittygram schrijft het op haar borsten en stuurt je binnen een uur het resultaat. Haar gezicht blijft bedekt en de bh blijft aan.

Tittygram

Voor 9,95 dollar kunnen gebruikers een Tittygram bestellen bij een willekeurig model. Binnen een uur wordt de foto gemaild. Voor 29,95 dollar krijg je een foto in hoge resolutie zonder watermerk. Wel is er een dag levertijd. Twee procent van de opbrengsten gaan naar de Breast Cancer Research Foundation en het model krijgt minstens 150 roebel per foto. Da's behoorlijk weinig, omgerekend zo'n 2,70 euro.

Burger King

Al ruim tweeduizend mensen maakten van de dienst gebruik. De Russische Burger King gebruikte Tittygram al om te adverteren. De fastfoodketen liet "I love Burger King" optekenen, maar kreeg daar behoorlijke kritiek op van klanten die het vulgair en seksistisch vonden.

Seksistisch

Tittygram-oprichter Vladimir Gritsenko vindt de beschuldiging van seksisme onzin. Volgens hem dwingt niemand de vrouwen om mee te doen en daarbij komen de meeste modellen van Russische media waar ze al langer op hun borsten schreven - iets wat daar blijkbaar een ding is. Wel zegt Gritsenko het af te keuren dat er meer vulgaire berichten binnenkomen sinds de dienst deze maand in de Verenigde Staten is gelanceerd. Tja.