Straks ook reclames in plantsoenen, parken en weilanden?

tags:
Userpica

Harvest communications heeft een gps-gebaseerde zaaitechniek gepatenteerd. Om reclame-boodschappen te oogsten.

Vanochtend reed ik langs een billboard van JC Decaux (de reclameboer) met daarop slechts het woord 'UBIQUITY'. Mooi woord; omnipresent betekent het. Wat mij betreft slaat JC Decaux daarmee de spijker op de kop. In rap tempo verandert ons stedelijke landschap in een cocon van reclameuitingen. Overlopend in het groen rond de stad. Eerder zagen we al schapen in jasjes, nu heeft Harvest communications een patent aangevraagd voor een manier om met precisie reclameboodschappen in te zaaien

Als je op Schiphol landt, zie je straks niet alleen kleine autootjes en grote lappen groen, maar ook een op vliegtuigpassagiers gerichte reclame boodschap. Zouden we hiermee als klein landje niet een voorbeeld kunnen zijn voor Europa, zoals Sao Paolo dat voor Zuid-Amerika doet? Daar zijn billboards verboden en geven reclamebureaus toe creatiever te zijn geworden door de beperkte mogelijkheden. 

door Rutger Middendorp, 11-07-2012 16:12 4 reacties, 2989 views

Asjemenou, 2 jaren geleden
afbeelding van Asjemenou

Dit idee is natuurlijk gejat van de buitenaardse wezens die verborgen boodschappen achter lieten in de vorm van graancirkels... ;-)

Sander db, 2 jaren geleden
afbeelding van Sander db

Haha, leuk gedaan!

Johan Ensing, 2 jaren geleden
afbeelding van Johan Ensing

Nog meer reclame, zucht.

Jan Willlem, 2 jaren geleden
afbeelding van Jan Willlem

Laten we inderdaad het natuurlijk schoon wat we nog wél hebben, vooral lekker verkloten.


NB: Om te kunnen reageren dien je aangemeld en ingelogd te zijn op de Bright Bunch, het gratis lidmaatschap van Bright. Je bekijkt dan de site bovendien advertentie-vrij.

The Bright Bunch
inloggen aanmelden

Wie is nu Hier?

Er zijn momenteel 0 Bright Bunch leden en 29 bezoekers online.