Strandreclame met zandprinter

tags:
Userpica

Ook het strand blijft niet gevrijwaard van advertenties. Deze zomer kom je wellicht reclameboodschappen in het zand tegen.

Als het aan Zana Design ligt, blijven die vliegtuigjes met sleepreclame op de grond deze zomer. Het ontwerpbureau uit Spanje heeft namelijk een zandprinter bedacht. De wals werkt als een door mensen aangedreven tredmolen en laat een spoor achter met een boodschap voor strandgangers. 

Op dit moment laat de wals tekst achter uit de Spaanse grondwet, maar volgens het bedrijf kun je bijvoorbeeld ook een huwelijksaanzoek doen met de zandprinter. Hoeveel het kost, dat is onbekend. Voor sleepreclame achter een vliegtuigje betaal je in ieder geval al snel meer dan 400 euro per uur.

Op Vlieland heeft de Vliehors Expres een soortgelijke manier van berichten achterlaten. Daar laten de banden van trucks korte gedichten achter in het zand (foto links).

door Edial Dekker, 09-07-2010 15:31 19 reacties, 2639 views

Th Kremers, 4 jaren geleden
afbeelding van Th Kremers

Ik denk dat dit niet zo zeer als vervelende reclame ervaren gaat worden! In het begin in ieder geval niet, dan is het nog nieuw en leuk natuurlijk! Of is het strand een stuk natuur waar gewoon geen reclame hoort?

iwi, 4 jaren geleden
afbeelding van iwi

Heeft me vader al 10 jaar geleden bedacht voor Woodstock 69

Ruben.cc, 4 jaren geleden
afbeelding van Ruben.cc

Is Woodstock 69 logischerwijs niet 41 jaar geleden?

Back on topic haat ik iedere vorm van reclame, dus hier mogen ze van mij ook snel iets tegen bedenken. Liefst iets agressiever dan simpelweg wissen van de boodschap. Denk meer aan de maker met reclame-rad en al verbannen naar een verlaten eiland met aan actieve vulkaan.

Cor, 4 jaren geleden
afbeelding van Cor

En als je het niet leuk vindt loop je er gewoon overheen!

Cor, 4 jaren geleden
afbeelding van Cor

Alleen lullig als jij reclame probeert te maken en iemand loopt het de hele tijd uit te wissen...

Henkie, 4 jaren geleden
afbeelding van Henkie

Moet je maar met een beter idee komen

iPhone BRIGHT.app gebruiker, 4 jaren geleden
afbeelding van iPhone BRIGHT.app gebruiker

Hoe laat Livestrong al een tijdje boodschappen na op de wegen vooruitgaand aan de Tour? En Woodstock 69 is een strandtent in B'daal aan de Zee (al z'n 10 jaar niet meer hip)

Vader Teresa, 4 jaren geleden
afbeelding van Vader Teresa

Reclame stimuleert koopgedrag en dus de economie en dus de welvaart. Zonder reclame betaal je overal het tienvoudige voor. Reclame wordt wel eens als opdringerig ervaren. Reclame wordt ook vaak met een k geschreven; reklame. Maar dat is niet correct. De laatste tijd is embedded reclame heel hip. Dat zijn als nieuwsbericht gecamoufleerde reclameboodschappen. Is Bright.nl heel goed in.......

Dustin Steinfort, 4 jaren geleden
afbeelding van Dustin Steinfort

Dat reclame volgens jou in wezen producten goedkoper maakt (doordat je op die manier een grotere afzetmarkt realiseerd?), heb je daar een bron bij? Ben er erg benieuwd naar!

Mighty, 4 jaren geleden
afbeelding van Mighty

Ik neem aan dat je bedoelt dat reclame dingen mogelijk maakt die anders niet betaalbaar waren. ofwel 'producten' die leven van reclame-inkomsten.
Bijv. de media: Er zou geen commerciële zender, krant, tijdschrift, radiozender etc. bestaan zonder reclame-inkomsten. Dit zou inderdaad onbetaalbaar worden.

Maar denk je nou echt dat je zonder reclame Euro 20,00 voor een potje pindakaas betaald?

Dat reclame de producten waarvoor het reclame maakt goedkoper maakt is niet correct, reclame maakt het mogelijk voor producten om te bestaan. en dus aan te schaffen en dus geld aan uit te geven en dus is het beter voor de economie etc.

Vraagstuk:
Als Unilever (de reclame-melkkoe van Nederland) geen cent meer uit zal geven aan reclame, worden al hun producten dan 10x duurder of verdwijnen ze van de markt?

mcx, 4 jaren geleden
afbeelding van mcx

Zonder enige vorm van reclame zal een product nog steeds verkocht worden. De keuze zal objectief zijn, er is geen verschil tussen een A en een B-merk, een van de 2 zal verdwijnen.
Verder zal er een prijsverandering zijn, het potje pindakaas zal nog maar 25% kosten terwijl een krant het 10-voudige wordt.
Wel interessant.

iPhone BRIGHT.app gebruiker, 4 jaren geleden
afbeelding van iPhone BRIGHT.app gebruiker

Ik vind het erg leuk en ik vind de discussie over reclame dom! Ga toch lekker naar het strand..

Fred, 4 jaren geleden
afbeelding van Fred

Lijkt me geen goed idee. Je bereikt nauwelijks mensen door reclame op het strand. Luchtreclame vraagt aandacht met geluid en daar kijkt vervolgens iedereen naar vanaf de grond.

ErikT, 4 jaren geleden
afbeelding van ErikT

Dat lijkt me niet, dit is natuurlijk weer "hip" en zal daarom sneller bekeken worden. Anders zou het ook niet op bright staan.

Bezoeker, 4 jaren geleden
afbeelding van Bezoeker

en niet te vergeten, zo'n vliegtuig is niet echt efficient als het om energieverbruik gaat. dan vind ik dit helemaal geen verkeerde manier. volgens trekt het best mensen als zo'n enorm gevaarte over het strand rolt. verder maakt zo'n vliegtuig herrie. ik erger me juist daaraan.
dus dit is een hele goede manier van reclame maken. je verbruikt er geen energie mee (op de lopende mensen erin en productie van de rol na) en je stoot helemaal niet uit. er is geen restproduct. (lees vliegtuig uitstoot, folders hoop papier, enz)

kunnen een hoop mensen wat van leren!

jorrit, 4 jaren geleden
afbeelding van jorrit

toch even een groen alternatief melden voor de inderdaad lawaaierige en vervuilende vliegtuig-reclame: de reclamevliegen. http://reclamevliegen.com/index.php?option... Dit werkt met elektrisch aangedreven radiografisch bestuurbare modelvliegtuigen die een reclamesleep trekken. hoge funfactor, zonder herrie en geen schadelijke uitstoot (want elektrisch).

iPhone BRIGHT.app gebruiker, 4 jaren geleden
afbeelding van iPhone BRIGHT.app gebruiker

Grappig dat dit fenomeen steeds weer de kop op steekt. Ik bedacht al eerder Beachprint en werd al snel gekopieerd. De bedoeling was de troep die mensen achterlaten op het strand en met behulp van tractoren 's nachts weer moet worden schoon geharkt met behulp van reclame te bekostigen. Zie daarvoor onder meer de publiciteit daarover en de geheimzinnigheid die ik samen met een creatieve kunstenaar op een koude winterse dag moest uitproberen op een verlaten stuk strand bij Kijkduin.

Erik Lef, 3 jaren geleden
afbeelding van Erik Lef

Ik vind het knap bedacht, maar echte reclame moet toch echt om je aandacht vragen. Dit bereikt te weinig mensen. Ik denk dat luchtreclame daarom toch wat effectiever is!

Lieke de Vries, 2 jaren geleden
afbeelding van Lieke de Vries

Ik ben het volledig met Erik eens, deze vorm van reclame (wel erg inventief) bereikt een te klein publiek om rendement op te leveren.
Een alternatief is reclamedroppings met parachuutjes (http://www.aerialmedia.nl/reclamedroppings), heel origineel, maar toch ook energiezuinig. De populariteit van deze vorm van reclame neemt nog steeds toe.


NB: Om te kunnen reageren dien je aangemeld en ingelogd te zijn op de Bright Bunch, het gratis lidmaatschap van Bright. Je bekijkt dan de site bovendien advertentie-vrij.

The Bright Bunch
inloggen aanmelden

Wie is nu Hier?

Er zijn momenteel 4 Bright Bunch leden en 102 bezoekers online.