TomToms zijn de weg kwijt

tags:
Userpica

Sinds zaterdag ontvangen sommige TomTom-gebruikers slecht of geen GPS signaal.

Op het forum van TomTom melden gebruikers van over de hele wereld sinds zaterdag 31 maart dat hun navsat geen of hooguit een slecht GPS-signaal ontvangen. TomTom erkent het probleem en heeft intussen een bug gevonden.

Het gaat voornamelijk om nieuwere modellen waar waarschijnlijk het schrikkeljaar de slechte GPS-ontvangst veroorzaakt: "We hebben het hoofdprobleem geidentificeerd dat sommige van onze GPS modellen verhinderd een GPS-positie te bepalen. Dit wordt veroorzaakt door een 'schrikkeljaar' fout in onze GPS firmware. We werken aan een reparatie and geven een update zodra we meer weten."

Tot die tijd raadt het Nederlandse bedrijf mensen aan om een soft-reset te doen. Dat lost het probleem echter maar tijdelijk op. Gebruikers kunnen zich inschrijven om automatisch bericht te ontvangen over de status van de softwareupdate.

door David Lemereis, 03-04-2012 09:34 10 reacties, 5806 views

GRRRRR, 2 jaren geleden
afbeelding van GRRRRR

Ik heb me nu aangemeld bij de Bright Bunch, puur vanwege de taalfouten in dit artikel.
"reparatie and geven" "GPS modellen verhinderd" (als TomTom het zelf zo schrijft is een "sic" op zijn plaats)
Een TomTom is geen nav sat, maar sat nav.
Koppelteken in soft reset is nogal speciaal.
"ontvangen" (eerste alinea) verwijst naar enkelvoud. (het misplaatste "navsat")

Patrick de Bruin, 2 jaren geleden
afbeelding van Patrick de Bruin

Ik hoop echt dat jij die iPad wint.

GRRRRR, 2 jaren geleden
afbeelding van GRRRRR

Hahahaha! Als ik er ook maar één keer mee gefeliciteert word, stuur ik hem terug!

Gijs Schep, 2 jaren geleden
afbeelding van Gijs Schep

Gefeliciteerd, meneer GRRRRR!
U heeft de overduidelijke taalfouten in dit artikel haarfijn opgemerkt.
Maar door 'gefeliciteert' te gebruiken in uw reactie zet u zichzelf ook niet echt taaltechnisch overtuigend neer.
Wellicht is inschrijven bij The Bright Bunch dan toch de juiste stap, want daar worden dit soort misstappen zelden opgemerkt.
(1079 views op dit moment.)

Een lichtelijk gefrustreerde taalpurist

Gijs Schep, 2 jaren geleden
afbeelding van Gijs Schep

Blijkbaar was de frustratie zo erg dat ik 'worden' i.p.v. 'wordt' heb gebruikt.
Aangezien een geplaatste reactie niet kan worden gewijzigd, bij deze mijn excuses. Ook aan GRRRRR, want dit maakt mijn verhaal natuurlijk weer minder sterk.

GRRRRR, 2 jaren geleden
afbeelding van GRRRRR

Beste Schep. Lees het nog eens. Probeer de grap te begrijpen.

mcx61, 2 jaren geleden
afbeelding van mcx61

Vermoeiend volk dat telkens hun best doet om iemand op taalfouten te betrappen. GAAAP

GRRRRR, 2 jaren geleden
afbeelding van GRRRRR

Vooral ook vermoeiend hoe redacteuren, die beroepsmatig schrijven zulke fouten maken. Je zou je auto ook niet laten repareren door een monteur die elke moer op de gok links- of rechtsom aandraait.
Voor de verplichte Bright Bunch gingen de reacties vaak genoeg over niets anders dan de taalfouten. Dan gaat vorm op een heel negatieve manier boven de inhoud uit.

Gijs Schep, 2 jaren geleden
afbeelding van Gijs Schep

@GRRRRR: Ik heb getwijfeld of je het met opzet zou hebben gedaan, maar omdat je geen aanhalingstekens gebruikte, heb ik aangenomen dat het niet 'bedoeld' was. Nogal gewaagd op deze manier.
@mcx61: Voor mij is het juist vermoeiend volk dat nooit ZIJN best doet om op taalfouten te letten.

wouterglaser, 2 jaren geleden
afbeelding van wouterglaser

TomTom heeft een nieuwe software release uitgebracht waarmee de problemen met de GPS ontvangst worden opgelost.

Sommige klanten hebben sinds 31 maart problemen met de GPS-positionering op hun TomTom apparaat. Het probleem wordt veroorzaakt door een ‘schrikkeljaar-bug’ in de GPS ontvanger, geleverd door een derde partij.

De software update waarmee het probleem opgelost wordt is per direct beschikbaar als download via MyTomTom. Instructies voor een eenvoudige en snelle installatie zijn beschikbaar op http://www.tomtom.com/388.

Wij streven ernaar dit probleem zo snel mogelijk voor u op te lossen. Onze welgemeende excuses voor het ongemak dat dit probleem veroorzaakt heeft.


NB: Om te kunnen reageren dien je aangemeld en ingelogd te zijn op de Bright Bunch, het gratis lidmaatschap van Bright. Je bekijkt dan de site bovendien advertentie-vrij.

The Bright Bunch
inloggen aanmelden

Wie is nu Hier?

Er zijn momenteel 1 Bright Bunch lid en 138 bezoekers online.