Virtualreality-pionier de klos bij photoshoppers Time-cover
Sta je een keer op de cover van Time Magazine, maakt iedereen je belachelijk. Het overkomt de bedenker van VR-bril Oculus.
Arme Palmer Luckey, de baas van de VR-bril Oculus Rift. Hij is de 'coverboy' van deze editie van Time Magazine en treedt daarmee in de voetsporen van vele grootheden, zoals Jobs, Zuckerberg, Obama (met z'n Hope), Mandela en Einstein. En dan ook nog de titel 'The Surprising Joy of Virtual Reality and How it’s Going To Change the World' erbij: het kan bijna niet beter. Maar hoe hij erop staat, is niet per se iets om over naar huis te schrijven.
Zon, zee, strand… en een raar dansend mannetje
Hij doet namelijk een raar soort dansje met de VR-bril op, op zijn blote voeten (terwijl hij een fervent sandalendrager is). Het ziet eruit of hij 1 minuut tijd had om voor een green screen 'iets raars' te doen.
En dat maakt dat photoshoppers helemaal los gaan op deze cover. Er is geen blog die het overslaat. Time zelf doet vrolijk mee, met een top 37 van beste memes.
Of is het allemaal opzet?
Er is nog een kans dat Time het allemaal zo bedoeld heeft. Want de aandacht is enorm er gaan altijd veel ogen overheen voordat de cover gepubliceerd is. Wellicht is dit een 'piece of art', maar hebben we het nog niet door. Wellicht is het gewoon echt erg raar en lelijk.
Neus ophalen
Palmer zelf zal er waarschijnlijk niet echt mee zitten. Op YouTube staan meer beelden van hem die zijn flamboyantheid in twijfel trekken.
Hij retweette zelfs een van de photodumps waarin hij fungeert als de nieuwe Lara Croft.
First costume for #LaraCroftGO unveiled! pic.twitter.com/0IteBAixYN
— Square Enix Montréal (@SquareEnixMtl) August 6, 2015
Daarbij: hij heeft het wel mooi gemaakt tot de cover.
Meer over virtual reality in Bright Ideas:
VR: het vierde technologietijdperk