Bond eist dat T-Mobile het woord onbeperkt schrapt van billboards

Bond eist dat T-Mobile het woord onbeperkt schrapt van billboards

28-09-2012 05:32 Laatste update: 28-04-2018 15:36

De Consumentenbond eist dat T-Mobile zijn reclames en billboards aanpast vanwege onterecht gebruik van de term 'onbeperkt'.

T-Mobile knijpt de snelheid van consumenten af als ze hun mobiele internetbundel overschrijden. Desondanks adverteert het bedrijf volop op billboards met de term 'onbeperkt alles'. Dat vindt de Consumentenbond oneerlijk en de bond heeft daarom een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie.

De bond eist dat T-Mobile zijn reclames aanpast, waaronder de billboards langs belangrijke wegen waar in groot lettertype 'onbeperkt alles' op staat en in kleine lettertjes dat de snelheid wordt afgeknepen. Volgens Consumentenbond-directeur Bart Combée zet T-Mobile consumenten op het verkeerde been. "Met hele kleine letters zetten ze onderaan de advertentie dat ze de internetsnelheid na het overschrijden van de bundel terugbrengen van 3,6 of 14,4 Mbps naar 64 Kbps, terwijl maar heel weinig mensen weten wat zo'n lage snelheid nu eigenlijk betekent."

Combée: "Je kan dan bijvoorbeeld geen Youtube-filmpjes meer bekijken en sommige sites laden erg traag. Dus het is wel degelijk beperkt." T-Mobile wil volgens Webwereld niet op de kwestie ingaan.

Andere telecomaanbieders gebruiken ook de term onbeperkt, maar niet voor mobiel internet.KPN biedt bijvoorbeeld een abonnement met onbeperkt bellen en sms'en voor 30 euro extra. En bij Vodafone kan 'onbeperkt' sms'en en bellen alleen met andere Vodafone-klanten.