Bright Business

‘Slimme speakers populairder dan smartwatches’

26 december 2017 11:19

Wearables zijn nog altijd geen doorslaand succes. Slimme speakers zijn tijdens de feestdagen populairder dan smartwatches.

Dat schrijft het onderzoeksbureau eMarketer in een rapport waarover Business Insider bericht. “Consumenten zijn nog altijd op zoek naar een goede reden om de hoge prijs van een smartwatch te rechtvaardigen”, schrijft eMarketer-analist Cindy Liu in het rapport.

Zij wijst erop dat slimme speakers in veel gevallen een stuk aantrekkelijker geprijsd zijn dan smartwatches. Zo zijn de Amazon Echo Dot en de Google Home Mini al verkrijgbaar voor een paar tientjes.

Fitness-trackers

Op dit moment heeft ongeveer 20 procent van de Amerikaanse volwassen een wearable apparaat. Het gaat daarbij met name om fitness-trackers. Hoewel smartwatches het binnen de categorie wearables naar verhouding goed doen, verwacht eMarketer niet dat we in de komende jaren massaal aan het slimme horloge gaan.

Zo zal het aantal gebruikers van wearables volgend jaar met 11,9 procent groeien, voorspelt eMarketer. De marktvorser denkt dat het groeipercentage in de daaropvolgende jaren tot onder de 10 procent zal dalen.