Secret-bedenker komt met blogdienst voor bedrijven

Secret-bedenker komt met blogdienst voor bedrijven

08-06-2016 16:14 Laatste update: 27-04-2018 05:34

De bedenker van de anonieme scheld- en pest-app Secret is terug. Met een dienst waarmee bedrijven interne blogs kunnen maken.

Het was even een hype: Secret, de in 2014 gelanceerde app waarmee je anoniem je ideeën met de wereld kon delen. Eindelijk een plaats waar je je gevoelens kon uitspreken die je niet met anderen durfde te delen, zo was het idee. In de praktijk werd de app echter al snel overgenomen door pestkoppen. De bedenker, David Byttow die met zijn idee 35 miljoen dollar aan durfkapitaal ophaalde, besloot de boel in het voorjaar van 2015 alweer op te doeken. “Secret belichaamt niet de visie die ik had toen ik met het bedrijf begon”, schreef hij in een toelichting op het blogplatform Medium.com.

Long-form content

Nu is Byttow terug. Met een soort Medium.com. Maar dan voor intern gebruik bij bedrijven. Via zijn nieuwe platform Bold moeten werknemers bij organisaties ‘long-form content’ kunnen delen: mooi opgemaakte handleidingen, memo’s, productspecificaties, noem maar op. Op dit moment is gebruik van de dienst nog gratis (aanmelden voor de beta kan hier), maar op termijn wil Byttow gebruikers abonnementsgeld laten betalen, meldt TechCrunch.

Hij hoopt met zijn dienst een graantje mee te kunnen pikken van de lucratieve maar lastige markt voor online bedrijfscommunicatie. Byttow gaat de concurrentie aan met grote, gevestigde partijen zoals Microsoft Sharepoint, Google Docs/Drive, Dropbox, Slack en WordPress.

Ferrari

Hij heeft goede hoop dat dat gaat lukken. En hoewel Byttows uitgavenpatroon ten tijde van Secret leidde tot de nodige opgetrokken wenkbrauwen bij investeerders (hij gebruikte het hem toevertrouwde geld onder meer om een Ferrari te kopen), geldt dat ook voor Index Ventures, dat inmiddels een miljoen dollar in Bold heeft gestoken.