Bright Ideas 033: Generatie globetrotters
Waarom zou je in Nederland blijven werken? Digitale nomaden trekken de wereld over om te werken waar de zon schijnt en de wifi goed is.
Als je voor je werk niet aan Nederland gebonden bent, waarom zou je dan nog blijven? Zo denkt de groeiende groep digitale nomaden: ze pakken hun laptop in en reizen de wereld over op zoek naar werkplekken met airco en snelle wifi.
Hoewel het paradijslijk klinkt is het lang niet altijd een gemakkelijke levensstijl, schrijft Marianne Eggink in de nieuwste editie van Bright Ideas.
Lees het hele artikel in Bright Ideas, onze tweewekelijkse weekendbijlage, leesbaar op elk scherm. Een jaarabonnement kost 24 euro voor 24 edities.
Verder in Bright Ideas 33:
Made in Holland: modulair mobieltje
Eén van de meest interessante ontwikkelingen in de smartphonewereld komt deze keer niet uit Zuid-Korea, Japan of de Verenigde Staten, maar gewoon uit Nederland. De 'eerlijke' FairPhone 2 is modulair en kan door iedereen uit elkaar worden gehaald en weer in elkaar worden gezet.
Digitale diensten niet in Apple's DNA
De eerste reacties op Apple Music zijn gemengd. Ook columnist Ben van der Burg is nog niet razendenthousiast. Op hardwaregebied is Apple onovertroffen, maar geldt dat ook voor software en diensten?
Iedereen heeft wel eens iets van Logitech gekocht: een muis, een webcam of een stel computerspeakers. Met daarop telkens dat abstracte logo dat stamt uit 1988. Designer Joost Alferink was namens Bright bij de onthulling van het nieuwe logo (en nieuwe iPad-cases).
Techbedrijven als letterzetters
In een wereld waar papier langzaam lijkt te verdwijnen blijft de rol van typografie belangrijk. Waar voor papier ontworpen fonts de afgelopen jaren de boventoon voerden, ontwikkelen technologiebedrijven nu lettertypes die specifiek bedoeld zijn voor smartphones, e-readers, horloges of juist grotere schermen.
Zomerstop
Bright Ideas houdt een korte zomerstop. Op 14 augustus zijn we weer terug met editie 34.