Highlights gamebeurs E3: Sony's spierballen en Zelda's magie

Highlights gamebeurs E3: Sony's spierballen en Zelda's magie

19-06-2016 22:58 Laatste update: 27-04-2018 05:34

In het jaar dat VR-games moeten doorbreken, maakten de traditionele blockbusters veel meer indruk op de belangrijkste gamebeurs, de E3 in Los Angeles.

Het waren vooral 'platformhouders' Sony, Microsoft en Nintendo die de meeste indruk maakten op de E3, schrijft Jan Meijroos in Bright Ideas vanuit Los Angeles. Sony liet zijn spierballen rollen en toonde veel nieuwe games. Hollands glorie was er ook op het Playstation-front met Horizon: Zero Dawn. Deze game speelt en oogt zo anders dan alles wat we tot nu van de Amsterdamse studio Guerrilla Games hebben gezien. Een grote, kleurrijke wereld ver in de toekomst, met daarin mensen die in stammen relatief primitief leven, maar wel moeten jagen op wilde robotdieren. Dit prikkelt de fantasie als nooit tevoren.

Nintendo was met één enkele nieuwe game naar LA gekomen. Die ene game betrof wel de allernieuwste The Legend of Zelda-game voor de Wii U. Prompt werd dat de meest besproken game van de beurs. Niet zo vreemd, want Nintendo had zijn enorme booth omgedoopt tot een heus mini-Hyrule; het koninkrijk waar de meeste Zelda-games zich afspelen. Alleen rondlopen op Nintendo’s stand was al een magische ervaring. Bezoekers stonden zonder morren vier uur in de rij voor een half uurtje met het nieuwe spel, dat in 2017 voor de Wii U én de nieuwe NX verschijnt.

Lees het hele artikel gratis in Bright Ideas >>

Bright Ideas biedt elke twee weken verdieping over vernieuwing. Een jaar lang toegang tot alle artikelen kost maar 24 euro. Meld je aan op ideas.bright.nl. Blendle-gebruikers kunnen de artikelen hier los lezen

Verder in editie 56 van Bright Ideas:

iOS 10: de app is dood, lang leve de app

Apple presenteerde deze week iOS 10. De ogenschijnlijk kleine update heeft grote gevolgen voor hoe je je iPhone gebruikt, en de rol die apps daar bij spelen.

Vergeet de long tail

Digitalisering werkt vooral in het voordeel van creatieven die toch al succes hebben. Zij krijgen nog meer succes en kunnen meer geld eisen, stelt hoogleraar Anita Elberse in haar boek Blockbusters. De long tail komt er bekaaid vanaf.

De mensen achter het 'gehate' @NS_online

Via het Twitter-account @NS_online krijgt het webcareteam van de NS dagelijks geklaag en gescheld over zich heen. Hoe gaan ze daar mee om?

22tracks troeft de algoritmes af

Het Nederlandse 22tracks is al zeven jaar een baken in de online muziekzee. Zonder algoritmes, maar dankzij 'ouderwets’ met de hand samengestelde playlists. "We zijn nu een keurmerk voor nieuwe muziek."

Grand Gear: Zwevende plant en Today-klok

In Grand Gear selecteren we maandelijks de mooiste nieuwe spullen voor je. Spullen die je bij het zien van de foto's in je handen wilt voelen.

Neem een abonnement

Alle artikelen uit Bright Ideas lezen? Meld je aan op ideas.bright.nl.