Interview: Levi's-topman over de eerste slimme spijkerjas

Interview: Levi's-topman over de eerste slimme spijkerjas

04-06-2016 19:44 Laatste update: 27-04-2018 06:05

Het oudste spijkerbroekenmerk introduceert een spijkerjas met draagbare technologie. We spraken Levi's-topman Paul Dillinger.

In de nieuwe editie van ons webmagazine Bright Ideas staat een interview met Paul Dillinger, Levi's vice-president van productinnovatie. Aanleiding: de slimme spijkerjas die het jeansmerk onlangs samen met Google presenteerde. De jas heeft een aanraakgevoelige mouw, waarmee je door te vegen of te tikken een telefoongesprek kunt aannemen of muziek kunt bedienen. "Google biedt met zijn Project Jacquard-technologie een fantastische oplossing aan, maar het heeft een 'probleem' uit de markt nodig voor een goede toepassing. Wij kwamen met een daadwerkelijk probleem, namelijk hoe je je telefoon veilig kunt bedienen op de fiets", zegt Dillinger.

"Dit wordt een echt collectieproduct, dus we gaan het op redelijk grote schaal produceren. Geen honderdduizend stuks, maar zeker genoeg om onze belangrijkste winkels en een paar pop-up shops te kunnen bevoorraden. Er komt een mannenjack en een vrouwenjack. We hebben de mogelijkheden van deze technologie gericht ingezet voor mensen die veel op de fiets zitten. Dit jack biedt je extra gemak voor onderweg. We hoeven niets anders te communiceren buiten het feit dat dit een robuust jack is dat niet snel kapot gaat. Je kunt het dragen en wassen als elk ander denim jack. En wat de app betreft; ook die is vrij simpel uit te leggen. Je plugt de speciale knoop in de manchet en dat is het."

Lees het hele interview in Bright Ideas of bij Blendle

Bright Ideas is ons tweewekelijkse webmagazine met verdieping over vernieuwing. Een jaar lang toegang tot alle artikelen kost slechts 24 euro. Ga naar ideas.bright.nl om je aan te melden. Blendle-gebruikers kunnen Bright Ideas-artikelen hier lezen. Zie hieronder de andere artikelen uit de nieuwste editie.

Verder in editie 55 van Bright Ideas:

‘Ons format is nu onderdeel van iOS’

Met TRVL en PRSS was Jochem Wijnands trendsettend met iPad-uitgaves. Apple nam PRSS over, waarna hij en zijn team Apple News en het News Format bouwden. Nu is Wijnands terug in Amsterdam, en heeft hij met TRVL grote plannen: "We worden de Uber voor reisadvies." (Lees via Blendle)

Trendy techies

De dresscode van de internationale tech-community, vorige week in beeld gebracht op The Next Web door Mei Ling Tan van House of Einstein. (Lees via Blendle)

Er zwemt 2 centimeter zeehond in Amsterdam

Kunstenaar Pavèl van Houten toont de zachte kant van keiharde data. Tijdens zijn Data Tour in Amsterdam turven deelnemers witgoed, hondendrollen, drugsspuiten en graffiti. "Je gaat je omgeving meer waarderen." (Lees via Blendle)

Scale-ups: Catawiki

In onze serie over Nederlandse startups die succesvol opschalen dit keer Catawiki, het snelst groeiende online veilinghuis van Europa. In vijf jaar was Catatwiki goed voor 85 miljoen euro aan investeringen. (Lees via Blendle)

Video vault: Nostalgist en Hyper-reality

Eens in de maand verzamelen we de beste online video's voor je. Ben je meteen weer bij.