Skylanders SuperChargers vraagt aandacht voor autisme met limited edition toys

Skylanders SuperChargers vraagt aandacht voor autisme met limited edition toys

02-03-2016 09:55 Laatste update: 27-04-2018 08:39

Activision vraagt aandacht voor autisme en lanceert een limited edition Skylanders Superschargers.

Activisions Skylanders, de populaire toys-to-life gameserie, en Autism Speaks, een organisatie toegewijd aan autisme, vragen op speelse wijze aandacht voor autisme. Via een creatieve samenwerking willen Skylanders en Autism Speaks het bewustzijn vergroten tijdens de Autism Awareness maand gedurende april.

"Naar schatting zijn er 70 miljoen mensen wereldwijd die een stoornis in het autistische spectrum hebben. We zijn er trots op dat we de handen nu inéén slaan met Skylanders, een iconische franchise die erom bekend staat dat het kinderen en hun families zoveel plezier schenkt," aldus Peter Morton, vice president of Corporate Development bij Autism Speaks. "De Light it up Blue-campagne die we dit jaar samen met Activision richting World Autism Awareness Day voeren, is onze eerste samenwerking op dit gebied."

“Sinds het debuut van de franchise horen we al van ouders dat Skylanders een bijzondere functie vervult in de levens van kinderen in het autistische spectrum,” zegt Josh Taub, senior vice president van de afdeling Skylanders Product Management bij Activision.

Blauwwit 

De nieuwe gelimiteerde serie toys van Skylanders SuperChargers zijn blauw en wit en vertegenwoordigen op die manier de officiële kleuren van Autism Speaks. De 'Power Blue' Skylanders SuperChargers zijn Splat en Trigger Happy en hun SuperCharged-voertuigen heten Splatter Splasher en Gold Rusher. In de game verschijnen ze eveneens in hun speciale kleuren.

Call of Duty

Naast de actie rond Skylanders SuperChargers sponsort Activision Publishing Autism Speaks ook met een donatie. Hoe groot die donatie is, is niet bekend. Het is niet de eerste keer dat Activision zijn game-activiteiten combineert met een goed doel. In het kielzog van de Call of Duty-franchise heeft de uitgever een aantal jaar geleden de The Call of Duty Endowment opgericht: deze organisatie financiert en begeleidt oorlogsveteranen en instanties om veteranen na terugkeer uit een oorlogsgebied weer zo goed en zo efficiënt mogelijk aan het werk te krijgen.