Bright meets Clear

Bright meets Clear

17-08-2009 15:27 Laatste update: 29-04-2018 09:39

Bright magazine bundelt met Clear, het nieuwe relatiemagazine van Vodafone. Een unicum in bladenland.

Morgen verschijnt de eerste editie van Bright-Clear: de bundeling van Bright magazine, een uitgave van Veen Magazines, en Vodafone's nieuwe relatiemagazine Clear, geproduceerd door Boomerang Publishing. De Bright-Clear combinatie verschijnt tweemaandelijks in een oplage van 100 duizend en wordt gratis verspreid via de winkels van Vodafone. De samenwerking tussen Vodafone, Boomerang en Bright is uniek in Nederland.

'In alles is deze samenwerking bijzonder: de vorm, de oplage en de bundeling met een bestaande titel', zegt Bart de Beucker, hoofd marketingcommunicatie bij Vodafone Nederland. 'De meeste relatiemagazines zijn voor, door en over het merk. Wij kozen voor aansluiting bij Bright, een breed-georiënteerde titel, gericht op innovative lifestyle met een unieke tone-of-voice en geloofwaardigheid in een kritische doelgroep. Boomerang wist vervolgens een passende toon te vinden voor Clear, dat meer is gefocust op mobiliteit. Door de combinatie wordt het relatiemagazine echt een cadeau.'

'Met dit initiatief laat Vodafone zien dat goede commerciële communicatie vooral getuigt van respect voor consumenten', aldus Olivier Wegloop, creative director bij Boomerang Publishing. 'Ze hebben gekozen voor een inhoudelijke benadering en niet voor borstklopperij. De tijd van wie het hardst roept "koop mij" is voorbij. Dat heeft Vodafone met de combinatie Bright-Clear goed begrepen.'

Voor Bright betekent de samenwerking met Vodafone en Boomerang een vervijfvoudiging van zijn oplage van 25 duizend naar 125 duizend exemplaren. Willem de Kok, Bright-uitgever bij Veen Magazines: 'Deze samenwerking bevestigt de unieke positie van Bright en betekent een enorme impuls voor Bright als merk en een prachtige toename van het bereik.' Ook Bright-hoofdredacteur Erwin van der Zande is verheugd: 'Onze redactionele onafhankelijkheid is gewaarborgd. Let me be Clear: if it's in Bright, it's right.'

De Bright-Clear combinatie beslaat 84 pagina's Bright en 32 pagina's Clear. Beide titels doen hun eigen advertentieverkoop en hebben hun eigen cover (door het magazine met een flip-over verticaal te draaien). De samenwerking geldt voor vijf edities met een optie tot verlenging in de loop van 2010. De drie partijen kijken ook naar een uitbreiding van de samenwerking naar online en mobiel.

Bright magazine blijft ook als zelfstandige uitgave bestaan en wordt verspreid via kiosken, boekhandels, de grotere Albert Heijn filialen en in onze eigen online shop. Bij een abonnement krijg je Bright automatisch thuisbezorgd en heb je 'm als allereerste.