Bright naar Veen Magazines

Bright naar Veen Magazines

01-04-2009 09:05 Laatste update: 29-04-2018 11:43

Corrie Gerritsma

Uitgeverij TechMedia in Amsterdam brengt de titel Bright in licentie onder bij Veen Magazines in Diemen.

Veen Magazines geeft special interest tijdschriften en boeken uit in onder meer technologie, wetenschap, geschiedenis, moderne kunst en filosofie. Titels van Veen zijn: NWT, De Ingenieur, Kunstbeeld,Techno!, de Technologiekrant, Historisch Nieuwsblad en Filosofie Magazine. Zowel TechMedia als Veen Magazines behoren tot uitgeverij NDC|VBK.

De redactie, sales en marketing van Bright verhuizen met ingang van april naar Veen Magazines. Bright-oprichter en uitgever Oscar Kneppers neemt operationeel afstand maar blijft als aandeelhouder wel betrokken bij Bright. Hij zal zich in die rol richten op strategische ontwikkeling van het merk en nieuwe kanalen. Kneppers is ingenomen met de nieuwe licentiehouder: 'Veen heeft zich de afgelopen jaren bewezen als een sterke speler in hele specifieke markten met veel affiniteit voor technologie, wetenschap en kunst. Ik heb er veel vertrouwen in dat Bright die operationele expertise goed kan benutten. Anderzijds kan de crew van Bright zijn rijke ervaring met crossmedia toevoegen aan de online exploitatie van de merken van Veen. Het is na Brights overname vorig jaar door NDC|VBK een logische stap, omdat we nu optimaal gebruik maken van elkaars kennis.'

Veen Magazines-directeur Willem de Kok volgt Oscar Kneppers op als uitgever van Bright. ‘Wij zijn erg blij met de komst van Bright. Dit merk past uitstekend binnen ons portfolio en sluit goed aan bij de doelgroepen die Veen Magazines met haar andere tijdschriften bereikt. Wij verwachten dat Bright dankzij de ervaring bij Veen Magazines een verdere groei naar volwassenheid zal doormaken. Verder past ook het multimediale karakter van Bright natuurlijk uitstekend bij de wijze waarop wij onze tijdschriftenmerken in de markt zetten.'

Het crossmediamerk Bright omvat Bright magazine, de websites Bright.nl en Bright.tv, BrightSpaces.nl en het event BrightLive. Bright richt zich primair op 25+ innovators en trendsetters; mannen en vrouwen met een digitale levensstijl en een 'taste for technology'. De oplage van het magazine is 25 duizend. Bright.nl en Bright.tv bereiken maandelijks 300 duizend unieke bezoekers. Bright-uitgeverij TechMedia kwam afgelopen jaar voor 75 procent in handen van Pinion in Utrecht, de investeringstak van het uitgeefconcern NDC|VBK. Eerder waren Annemarie van Gaal en het investeringsfonds Van den Ende & Deitmers aandeelhouders in TechMedia.