Cockpit: Opel Ampera

Cockpit: Opel Ampera

vrijdag 15 juli 2011 12:52

De elektrische Opel Ampera heeft een bereik van 60 km op een volle accu. Daarna schakelt de auto over op de benzinemotor om de accu van stroom te voorzien.

[camera: Simone Baaijens]

Reacties

Bright en autoreviews...altijd lastig...Gelukkig zijn er gespecialiseerde blogs voor in de lucht.

 

Zo'n dashboard lijkt me verschrikkelijk, maar ik vind het lampje in het oplaadsnoer mooi bedacht!

 

Lampje in een oplaadsnoer mooi?.... Doe niet zo raar. Het feit dat elke stofzuiger van een paar tientjes als een automatische snoer oprol mechnisme heeft en een auto van 44K met een Praxis snoer moet werken is raar. Een lampje maakt dat misschien iets minder onbenullig.

 

Gelukkig is Bright idd geen auto site. Natuurlijk kun je over smaak verschillen maar deze auto is toch verre van lelijk!

 

Wauw. Bright had hiervoor nog wel eens redelijke reviews, maar dit is erg jammer. Ongegrond meningsmijten over de kleur van het interieur is niet interessant. Het gaat vooral over het uiterlijk, niet over rijeigenschappen, fiscale voordelen, uitrustingniveau's. En trouwens, het is een AUto, geen Oto.

 

Voor de doelgroep vind ik het een goede review

 

Lelijk? Nee, jij trekt volle zalen.

 

Ik vind haar anders wel een aantrekkelijke, charmante verschijning.

 

Wat een slechte review zeg... Het gaat alleen maar over smaak en heeft niet men niets over de acceleratie ed vertelt. Jammer want daar was ik wel benieuwd naar....

 

Best een goed verhaal.
Dat de huidige auto efficiënt is en prima rijdt, dat weten nu wel. Dat je voor 100.000 florijnen een oerlelijke 4-persoons bak koopt, is veel nuttiger om te weten.

Ik vermoed dat Meike veel bijval gaat krijgen van de Clarksons, Hammonds & Mays van deze wereld. En wie zeurt er nu over acceleratie bij dit type auto's? Van 0-100 in 50 Kwh?

 

Best een goed verhaal.
Dat de huidige auto efficiënt is en prima rijdt, dat weten nu wel. Dat je voor 100.000 florijnen een oerlelijke 4-persoons bak koopt, is veel nuttiger om te weten.

Ik vermoed dat Meike veel bijval gaat krijgen van de Clarksons, Hammonds & Mays van deze wereld. Acceleratie bij dit type auto's? Van 0-100 in 50 Kwh?

 

Hij is echt heel lelijk

 

Jammer maar helaas: de benzinemotor drijft bij hoge snelheden wel degelijk direct de wielen aan. Dus toch geen electrische ride, maar alweer een hybride...

Dat is niet erg, maar ik vind het wat bedriegelijk van Opel/General Motors om dan te spreken van een electrische auto.

 

Dit klopt ook niet, de motor drijft de wielen niet direct aan maar een generator die de elektriciteit voor de accu opwekt. De motor draait dan ook op een optimaal (zuinig) toerental. Kijk hier maar eens http://www.opel-ampera.com/index.php/dut/ampera/how_it_works/erev_voltec

 

Dit is nou 's een serieuze recensie. Geen technobabbels en andere overbodigheden, maar gewoon over wat t ding doet en hoe ie er uit ziet. Ofwel de zaken die tellen als je in de showroom staat en die bepalen of mensen al dan niet overstappen. Dit is 'm dus niet en dat wordt, ook nog eens vriendelijk, terecht vastgesteld: Meike Huber +3

 

Lekker vandaal proof zo'n kabel, no way dat dat gaat werken die oplaadstations in openbare parkeergelegenheden.

 

Vind hem mooi. Nu zal ik vast aangevallen worden (om mijn smaak) ....

 

Sorry Bright, maar wat een dramatische 'review'. Kan deze mevrouw volgende keer iets áchter de schermen doen?

Juist van jullie verwacht ik geen subjectief gelul over hoe lelijk dat ding is, want dat is 'ie misschien wel. Liever had ik meer gezien of - en zo ja waarom - de Ampera zo revolutionair is.

Het is namelijk wel een stap in de goede richting van groen rijden, door een merk dat niet per definitie bekend staat om dit soort innovaties. In elk geval geen half gedoe zoals de grasmaaiers van Toyota, of de 100% elektrische auto's die na 100km 8 uur aan het stopcontact moeten.

 

groen rijden? dit soort autos zitten vol met allerlei unobtaniums, enorme accus, loopt op stroom uit de kolencentrales. en dan maken ze em ook nog es lelijk.

 

@Bezoeker: Als je zo overtuigd bent over de uitspraak van 'auto', moet je dit maar eens lezen:

http://www.onzetaal.nl/advies/auto.php

 

Ik vind het juist een zeer goede recensie. De helft van de wereld is vrouw en die kijken zo naar techniek. Als je daarmee geen rekening houdt mis je toch een substantieel deel van je omzet.

 

Over het design valt te twisten,
maar dan de combinatie van elektrisch en een verbrandingsmotor snap ik nog niet helemaal,want als we zo ver zijn waarom kan de verbrandingsmotor de accu niet opladen tijdens het rijden?

 

Wat als ik hem nu MOOOI vindt? Mag dat dan nog? De nieuwe Zafira zal ook dit design meekrijgen! Gelukkig zijn de reviews bij autoweek, -zine en -blog een stuk helderder, maar ja dat zijn dan ook mannen. Blijft een wereld van verschil. Ampera wordt waarschijnlijk een mannenauto, in tegenstelling tot de Mini, Fiat 500, Citroen C3, en alle cabrio's. Dat vinden vrouwen dan weer enig.

 

'S gewoon een mooie auto! Vrouwen moeten geen auto review doen!

 

Ik vind de auto van buiten erg mooi. Van binnen ook wel aardig, maar die rode vlakken hadden ze thuis mogen laten. De techniek achter deze auto is dan wel weer geweldig, maar ik vroeg me af: Als je zelf zo'n auto koopt, waar kun je dan die oplaadpalen zoal vinden? Of krijg je er eentje bij, om thuis ergens neer te planten?

 

<strong>Te-nen-krom-mend slechte review</strong>. Niet meer doen! Een lesje presenteren kan voor deze dame ook geen kwaad... "Echt dit, echt dat, echt zus, echt zo"...

 

Inhoudelijk slechte presentatie .
Dame is ok.
Opel maakt altijd lelijke auto's, behalve de oude Opel Admiral.

 

Ben benieuwd of de actieradius in de winter ook 60 km is....met de verwarming en airco aan om de ruiten ijs- en vochtvrij te houden;-)
Dit zal nog een flinke tegenvaller worden voor veel electro autootjes. Geef mij maar biodiesel. Overigens zijn regeneratieve remmen en hier net aangekondigde schokbrekers wel goeie zaken. Echter imho is een pure electrocar voor dagelijks gebruik in weer en wind niet geschikt.

 

Toch denk ik dat ik dat Meikes aschterkant mooier is dan van die (sl)opel.

En da's fijn want je moet haar daar laden :)

 

Haha, deze review is echt een joke.

 

Nee, het is Meike, niet Joke...

 

Iemand gaf er al een reactie op: "voor de doelgroep op Bright is het een goede review".

Erg leuk gepresenteerd!
Keep up the good work girl!

Telkens maar dat afkraken en betweter gedrag van sommige hier op Bright.
De mindset is dat je hiervoor weinig tot niets wist van deze electronische auto, nu iets meer en als je meer onderbouwing of informatie wil over dit onderwerp, moet je het denkvermogen hebben om verder te kijken op bijv. Autoblog.nl

Of het ligt aan het slechte weer in combinatie met slechte seks thuis, of er bestaan gewoon mensen die altijd maar wat te zeuren hebben.

Keep it chill people :)

Greets uit Suriname

 

Lelijke auto. Prachtige vrouw.

 

Goede review!

 

Je kan wel zo zeuren dat je hem lelijk vind. Maar dat blijft een mening dan hoor ik liever wat feiten in je review.

De auto vind ik overigens wel gwoon mooi

 

Dit is de meest Honda-achtige niet Honda die ik ooit gezien heb.. Nooit gedacht dat die dingen de trend zouden zetten maar helaas.

 

Half Nederland rijd met een trekhaak rond. Met de ampera mag je niks trekken.