Instagram is de Tel Sell van de 21ste eeuw
Commentaar

Instagram is de Tel Sell van de 21ste eeuw

maandag 15 januari 2018 11:36

Domme reclamespotjes met producten die handig lijken maar het niet zijn domineren steeds vaker je tijdlijn op Instagram.

Toen ik nog studeerde kon ik een prima middagje vullen met het kijken naar Tel Sell. Het tv-programma zonder begin of eind liet het ene naar het andere product zien dat in eerste instantie best handig leek, maar waarvan je wist dat het na een maand onder het bed stof zou gaan happen. Met slechte nagesynchroniseerde stemmen en overdreven enthousiaste gebruikers was het prima voer om de kater te boven te komen.

Maar wat moeten die arme studenten nu teleshopping langzaam maar zeker van de beeldbuis verdwijnt? Gelukkig zijn daar de sociale media en dan met name Instagram. Want wat een hoop advertenties met schijnhandige producten komen er voorbij, zeg. Ik begin een aardige verzameling op te bouwen. Neem nou de Travel Pillow Scarf, een soort van nekbrace die je bij jezelf omdoet om te kunnen slapen in het vliegtuig.

Een ander pareltje is de Edenware Upgraded Salad Cutter Bowl, een vergiet-achtige kom waarin je je volledige salade dondert, om het daarna een soort van makkelijk te kunnen snijden. Inclusief groot rood kruis over zwart-witbeeld dat u het tot nu helemaal verkeerd doet.

Begin van het eind

Deze voorbeelden van #instatelsell laten maar weer eens zien dat de massa is gearriveerd op Instagram. Het is een kwestie van tijd voordat Tineke de Nooij vrolijk de BioStabil 2000 weer staat te promoten. 

Meer artikelen in de rubriek Commentaar

Volg Bright op Instagram

Bram blogt bij Bright. Hij is ook mede-uitbater van het Torpedo Theater in Amsterdam.

Nieuwsbrief