Consument vinden mobiele iDEAL ideaal

Consument vinden mobiele iDEAL ideaal

28-11-2011 11:53 Laatste update: 28-04-2018 20:46

Uit onderzoek van de Rabobank blijkt dat klanten graag via de iDEAL-app op hun mobieltje bestellen en betalen.



Volgens het onderzoek (pdf) zou 94% van de testgroep de dienst iDEAL Mobiel een welkome toevoeging vinden op de app van de Rabobank. 90% van de testersdenkt ook meer mobiel te gaan shoppen, aldus het onderzoek.

Duizend klanten hebben meegedaan aan het onderzoek. De deelnemers moest minimaal twee bestellingen bij Thuisbezorgd.nl, Bol.com of MyOrder doen en deze afrekenen met de door de Rabobank ontwikkelde app iDEAL Mobiel. 84% gaf de dienst een acht of hoger als cijfer. De perceptie dat mobiel betalen ook veilig is, lag ook hoog. 68% achtte het mobiel betalen veilig en 13% noemde het zelfs zeer veilig.

'De Rabobank gelooft in de toekomst van de mobiele telefoon als portemonnee. De mobiele applicatie van iDEAL is een volgende stap om de steeds mobieler wordende consument tegemoet te komen. Betalen waar en wanneer je maar wilt, is volgens ons de toekomst', aldus Gertjan Rösken, Business Development Manager van de Rabobank.

De resultaten van het onderzoek deelt de Rabobank met de grote banken en Currence, de organisatie achter de pin. Zo hoopt de Rabobank iDEAL Mobiel voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar te maken.

'De test heeft ons goede inzichten gegeven in de implementatie van de techniek, maar met name in de behoefte van onze consument. Rabobank-klanten geven bijvoorbeeld de voorkeur aan iDEAL Mobiel als update van de Rabo Bankieren App boven een aparte installatie van de applicatie. Met deze waardevolle informatie gaan we nu aan de slag om de functionaliteit iDEAL Mobiel met enkele laatste aanpassingen te optimaliseren en gereed te maken voor introductie op de markt.'