Cockpit: Porsche 911

Cockpit: Porsche 911

vrijdag 16 maart 2012 14:22

De iconische Porsche 911 heeft een visuele update gekregen. Rutger interviewt ontwerpers over de evolutie van het design van de 911.

Porsche maakt al sinds 1963 een auto die ze de 911 noemen. Dit jaar kwam er een volledig vernieuwde 911 en de voor de hand liggende kritiek was: er is niets veranderd. In tegenstelling tot praktisch iedere andere auto evolueert de 911 visueel langzaam. Steeds wordt er geschaafd en verbeterd in plaats van totaal heruitgevonden. Dat levert kritiek op, maar ook één van de best verkochte en vooral meest iconische auto's ooit. Over die iconische status praten we met drie ontwerpers: architect Jurjen van der Meer, interieur- en productontwerper Jack Brandsma en fotograaf Marije Kuiper

Rutger is sinds 2006 de meest noordelijke blogger van Bright. Hij schrijft graag het verhaal achter het verhaal. Hij doceert conceptontwikkeling op de Academie voor Popcultuur en werkt als freelance ideeënman en verhalenmaker.

Reacties

Ik ging kijken voor de cockpit, maar die heb ik enkel in een flits voorbij zien komen...

 

Yep.. daarom leggen we in de bovenstaande tekst ook uit dat het geen rijtest is maar een item over design ;)

 

Ha ha, de film duurt precies 9:11

 
afbeelding van Rutger Middendorp

Paracid, je gaat door voor de koelkast. 

 

Van wie is het nummer waar het filmpje mee afsluit?

 
afbeelding van Rutger Middendorp

Clutch - The Regulator

 

Leuk item. Ik denk dat juist omdat de porsche zelfs door een leek kan worden herkent, het de auto een icoon maakt.

 

James Dean zou deze herkennen als een Porsche 911." Bij het verschijnen van deze auto in 1963 was Dean echter al acht jaar dood!

 
afbeelding van Rutger Middendorp

Oei. Daar heb je een punt. Mag ik een half-ass comeback maken door te zeggen dat ie hem zou herkennen als een Porsche? :)

 

Haters gonna hate. Ik vind het zo'n ontzettend slaapverwekkende auto. En waarom zit dat stupide achterbankje er nog steeds in? Koop dan gewoon een BMW 1M. Kun je met z'n vieren fatsoenlijk in zitten en hij is nog sneller ook.

 
afbeelding van Rutger Middendorp

Daar wilde ik het in dit item niet over hebben, maar die stoelen achterin waren zelfs te klein voor mijn zoontje van 3. Daar kun je dus beter een toegankelijke opbergruimte van maken. Overigens is de Porsche wel sneller. Wil je voor minder geld harder gaan en achterin een beetje kunnen zitten: dan raad ik je de GT-R aan. Voelt rapper en is rapper.