Het irritantste logo ooit

Het irritantste logo ooit

07-03-2012 09:14 Laatste update: 28-04-2018 19:13

Je moet wat als je met je nieuwe location based-dienst wilt opvallen tussen alle andere diensten. Een heel irritant logo maken bijvoorbeeld.

Als je met een 3D-brilletje op achter je computer zit, ziet het logo van de nieuwe location-based dienst Highlight er vast prima uit. Maar als dat niet het geval is, word je vermoedelijk binnen een paar seconden stapelgek. Ik in ieder geval wel (zei de gek). Probeer je even op de afbeelding te focussen en je kunt de rest van de dag naar huis met een zware migraine.

‘What were they thinking?’, vraagt Silicon Alley Insider zich dan ook af. In de reacties onder het artikel gaan de lezers op zoek naar een antwoord. ‘Iedereen heeft het over het bedrijfslogo en de app. Dat is een groot succes in mijn ogen’, schrijft een van de lezers. ‘Succesvol logo dus.’

De Highlight-app is een soort van Foursquare meets Google Latitude. Hij moet het je makkelijker maken om je vrienden te ontmoeten als je op stap bent. Daarvoor moeten je vrienden natuurlijk wel eerst dezelfde app op hun iPhone hebben geïnstalleerd. Als je vrienden in de buurt zijn, geeft Highlight vervolgens een seintje.