Nike-designer geeft Game of Thrones een nieuwe look

Nike-designer geeft Game of Thrones een nieuwe look

maandag 03 september 2012 14:43

Een Nike-designer heeft van de familiewapens van de populaire televisieserie Game of Thrones nieuwe hippe logo's gemaakt.

Darrin Crescenzi werkt bij Nike en is geobsedeerd door branding van merken. Hij kan genieten van een mooi logo of duidelijke uitstraling van een merk. Crescenzi is ook dol op George RR Martins boek A Song of Ice and Fire - dat op dit moment vooral bekend is door de televisieserie Game of Thrones - en heeft de familiewapens een nieuwe look gegeven.

Wie het boek heeft gelezen, weet dat dit een flinke opdracht is. In de fictieve wereld van Westeros, die in tien grote regionen wordt opgedeeld, leven honderden grote families die allemaal hun eigen wapen hebben. Van deze lange lijst heeft Crascenzi zijn 42 favorieten gekozen.

"De familiewapens fungeren echt als individuele merken, want ze onderscheiden de persoonlijkheden van de families. Dit zie je aan het gebruik van karmozijnrood en goud bij Lannister, dat de familie ook op visueel niveau van de anderen onderscheidt. Maar ze geven ook een vage indicatie van de normen en waarden van de drager. Diezelfde kleuren verwijzen naar macht, rijkdom en levenskracht, wat in combinatie met het symbool van een steigerende leeuw een verhaal over de bekendheid van de Lannisters vertelt."

Het complete werk en nog meer interessante details zijn te bekijken op de persoonlijke website van Crescenzi. De in gelimiteerde oplage gemaakte poster (46 bij 61 cm) met bladgoudaccenten is helaas compleet uitverkocht.

Daniël schrijft bij Bright, RTL Nieuws en RTL Z over technologie, van smartphones en slimme stofzuigers tot privacy en asymmetrische encryptie. Houdt van espresso, de middeleeuwen en terabytes.