Personal shopper meets verrassingsei

Personal shopper meets verrassingsei

06-03-2012 15:24 Laatste update: 28-04-2018 19:13

Wat voor jezelf kopen is leuk, alleen jammer dat de verrassing er dan meteen af is. Wie zichzelf graag beloont en laat verrassen, kan nu bij Curated terecht.

Het principe van Curated is simpel: je betaalt 25 euro per kwartaal, in ruil daarvoor krijg je iets tofs. Speciaal voor jou geselecteerd door een blogger naar keuze. Zo zou het zomaar kunnen dat je serial entrepeneur Boris Veldhuijzen van Zanten blind met je centen vertrouwt. Of je laat je vier keer per jaar verrassen door een cadeautje uitgekozen door culinair trendwatcher Marjan Ippel. Ook grafisch ontwerper en vintage-stroper Joachim Baan en duurzaam onderneemster Mette te Velde gaan elk kwartaal op zoek naar iets bijzonders. Je kunt je ook abonneren op onze eigen hoofdredacteur en 'lifestyle blogger avant la lettre' Erwin van der Zande.

Curated is een idee van Arjan van de Steeg en Rocco Stallvord van pr- en marketingbureau WeAreFirst. Stallvord: 'Het idee voor Curated ontstond omdat we iets minder commercieels wilden. Iets voor langere termijn. Uiteindelijk hopen we je voor die 25 euro zelfs limited edition items te kunnen sturen.' Ook het aantal curatoren zal in de toekomst nog uitgebreid worden. 'We hebben nu al vijf gebieden, ik zou daar zelf graag bijvoorbeeld nog een thema boeken bij zien', aldus Stallvord.

Het idee achter Curated is niet compleet nieuw. Het Amerikaanse Quarterly.co gaat op eenzelfde manier te werk en met succes; de site houdt nieuwe abonnees even af. Curated is overigens ook niet van plan de deuren altijd open te laten staan. 'Het moet wel een beetje exclusief blijven', vindt Stallvord.

Een andere vergelijkbare dienst is T-Post, een inspiratie voor de mannen achter Curated. T-Post heeft van het t-shirt een magazine gemaakt. Maandelijks ontvang je een nieuwe 'editie', keuze qua ontwerp heb je net zomin als bij je gemiddelde tijdschriftabonnement. Goedkoper en waarschijnlijk nog verrassender is SendMeSomething. Je stuurt ze een gefrankeerde envelop met je eigen adres, zij vullen die envelop voor je met zomaar iets, waarbij ze een puberale waarschuwing geven.

'Dat zal bij Curated niet nodig zijn', meent onze hoofdredacteur. 'Ik ga mijn best doen om met hele toffe dingen te komen voor de mensen die zich op mij abonneren. Met 25 euro per kwartaal kun je je ook niet zo snel een buil vallen lijkt me. Je koopt er ook een jaarbabonnement op Bright Magazine voor. Hey wacht, best goed idee voor Curated! Nee hoor,' lacht Erwin, 'het zal een verrassing blijven.'