Crowdpleaser: van gif naar giftcard

Crowdpleaser: van gif naar giftcard

25-10-2013 11:40 Laatste update: 28-04-2018 09:24

Gifpop is een webshop in spé waarop je je eigen gif-animaties op bewegende kaarten kan drukken.

Je kent ze nog wel: die geribbelde kaarten die zo’n fijn geluid maken als je er met je nagel overheen gaat. Die kaarten uit je jeugd waarop je een poppetje in drie verschillende poses kon laten staan. De webshop in spé Gifpop gaat deze lenticulaire kaarten inzetten om gifanimaties op te drukken. En dat lanceren ze met een Kickstarter-campagne. Op hun kaarten kun je ongeveer tien frames van je eigen gifanimatie zetten. Voldoende om een kat tegen een raam te laten vliegen, lijkt me.

Het beoogde doel van 5000 dollar was behaald binnen een knippering van de ogen. Doordat er nu een viervoud van het doel is opgehaald, wordt er ook een Vine- en Instagram-support ingebouwd. Hiermee kun je dus je eigen filmpje snel omzetten in een kaart. Als er nog eens 5000 dollar wordt opgehaald, ontwikkelt het team een widget waarmee gifkunstenaars bezoekers van hun website direct naar de webshop door kunnen sturen. Voor 12 dollar krijg je als eerste toegang tot de webshop en krijg je een kaart van 7,5 bij 7,5 cm met een gif naar keuze.

Gif is bezig met een enorme wederopstanding (als het al ooit is weggeweest). Een vlugge blik in de bright.nl-zoekresultaten levert onder andere op: de gif-animatie platenspeler, het Moving the Still-festival, de historische fotovergiffer en de app Cinemagram voor subtiele animatie.