Deze broek heeft al 4032 likes. Passen?

Deze broek heeft al 4032 likes. Passen?

maandag 07 mei 2012 15:43

C&A is in Brazilië begonnen met het tonen van het aantal Facebook-likes van producten op de kledinghangers in winkels.

Nieuwe kledinghangers in de Braziliaanse C&A's hebben een schermpje met daarop een getal: het aantal keer dat iemand het product op de site van C&A heeft geliked. De winkelketen noemt het systeem zelf 'Fashion Like'.

De getallen verversen real-time. Zo moeten shoppers een indruk krijgen welke kledingstukken populairder zijn dan andere. Afhankelijk van of je er hetzelfde als iedereen wilt uitzien, of juist niet, kan je zo een betere keuze maken. Althans, dat lijkt de bedoeling van C&A. Maar het leverde C&A zelf ook weer veel extra likes op.

Tonie was in 1999 een van de eerste bloggers in Nederland. Sinds onze start in 2005 doet hij dat ook voor Bright. Sinds 2014 is Tonie de eindredacteur van Bright.nl.