Dit boek wil je binnen twee maanden uit hebben

Dit boek wil je binnen twee maanden uit hebben

woensdag 27 juni 2012 17:29

Eenmaal gekocht heb je twee maanden om dit boek uit te lezen, daarna vervaagt de inkt en worden de pagina’s blanco.

Ondanks (of dankzij) alle elektronica wordt er nog steeds volop gelezen over de hele wereld. Jammer dat veel schrijvers groot succes vaak niet mee mogen maken omdat ze er à la Stieg Larsson tussenuit piepen voor het succes er is. Argentijnse uitgever Eterna Cadencia denkt nu de manier te hebben gevonden om debutanten nog bij leven succes te bezorgen: een boek met een uiterste houdbaarheidsdatum. 

De boeken zijn gedrukt in een speciaal soort inkt die begint te vervagen zodra het in contact komt met lucht en licht. Twee maanden nadat je het boek voor het eerst opensloeg, zijn de letters compleet verdwenen. De uitgever stelt zelf dat boeken te geduldig zijn geweest. Door lezers met deze ludieke stok achter de deur te dwingen te lezen, wil de uitgever jonge schrijvers aanmoedigen na hun debuut door te pennen. De dwingende boeken zijn een idee van reclamebureau Draftcb dat er tijdens de Cannes Lions International Festival of Creativity goud mee won.

Floris wordt enthousiast van gadgets, films, series en games, maar als er iets slechts tussen zit begint hij al snel te brommen. Wordt daarom door collega's ook wel 'de Maarten van Rossem van de techjournalistiek' genoemd. Die geuzenaam draagt hij met trots.

Reacties

Denk niet dat dit de redding van het papieren boek gaat worden !

 

Wel interessant als dummy. Bijvoorbeeld als reis en tekenboek. Lees je twee maanden voor vertrek alles over de bestemming. Daarna vul je de blanco bladen van het boek met tekeningen op locatie.