Errorstickers op billboards nachtmerrie voor marketeers

Errorstickers op billboards nachtmerrie voor marketeers

vrijdag 06 juli 2012 13:33

Streetartist Jilly Ballistic maakt advertenties in de New Yorkse metro belachelijk met foutmeldingen.

Er zijn weinig mensen die niet in schelden uitbarsten als hun computer een foutmelding geeft. Sommigen horen het errorgeluid in hun zwaarste nachtmerries. Ook op werkvloer van menig Amerikaans reclamebureau zal deze dagen eveneens een flinke vloek te horen zijn geweest.

Al een kleine maand teistert de street artist Jilly Ballistic de advertentiemarkt in de New Yorkse metro. De blog It’s Nice That spotte zijn werk maar heeft geen idee wie het is.

Op zijn Flickr is meer te zien, zoals zijn poster van een kleine Indische soldaat. Jilly heeft zijn eigen Twitter-, Tumblr- en Facebook-account, maar daarop worden we niet veel wijzer.

Dat maakt niets uit, zolang we maar kunnen blijven genieten van teksten als "Het spijt ons, het product waar u naar kijkt is op dit moment opnieuw in ontwikkeling vanwege een gebrek aan kwaliteit. Probeer het later nog eens. Dank u."

Bram blogt sinds 2011 voor Bright, voornamelijk over de overlap van kunst, cultuur en media met technologie. Daarnaast is hij uitbater van Torpedo, het kleinste theater van Amsterdam.

Reacties

Meesterlijk !!!

 

De afgebeelde "interventies" zijn wel de leukste uit het reportoir. De rest draait om de een of andere reden voornamelijk om gasmaskers.